آشنایی با تکنولوژی‌های منحصر به فرد ساعت‌های سیتیزن

 قطعا کسانی که به دنبال خرید ساعت سیتیزن هستند، می‌دانند با چه چیزی رو به رو خواهند بود. سیتیزن در عرصه تولید ساعت‌های با کیفیت و مطابق با تکنولوژی روز بهترین عملکرد را تا به امروز در اختیار مصرف کنندگانش گذاشته. اگر قصد خرید ساعت مچی سیتیزن یا آشنایی بیشتر با این برند نامدار را دارید، ادامه این مطلب را از دست ندید.

اعتبار جهانی سیتیزن از کجا آغاز شد؟

این برند در سال ۱۹۱۸ در کشور ژاپن شروع به فعالیت کرد. در ابتدا سیتیزن فقط یک شرکت تحقیقاتی درباره ساعت مچی بود که در شوکوشا تاسیس شده بود. در سال ۱۹۲۴ ساعت جیبی با نام سیتیزن تولید کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، از آن پس نام کمپانی به سیتیزن تغییر کرد و سر زبان‌ها افتاد. از آنجایی که این برند ساعت‌های مچی خود را بسیار خلاقانه طراحی و تولید می‌کرد و همچنین امکانات جدیدی را به آن‌ها می‌افزود، بسیار توجه جلب کرد، تا جایی که که امروزه جزو شناخته شده‌ترین و اولین انتخاب برای خریداران ساعت مچی می‌باشد.

سیتیزن با‌ این طرز فکر که ساعت سازی یک فناوری رو به رشد است، از ظاهر و راحتی موجود در ساعت روی مچ تا اطمینان از بالاترین دقت موتور را مورد بررسی قرار میدهد.‌ این برند در تولید ساعت‌های رادیویی، ساعت ضد آب مناسب غواصی، ساعت‌های ماهواره‌ای و … پیشگام بوده. اما اوج پیشرفت در‌این کمپانی از زمان تولید ساعت اکودرایو بوده.

تکنولوژی‌های مورد استفاده در ساعت سیتیزن:

از آنجایی که سیتیزن برای ثبات جایگاه برندی اش به رقابت با دیگر برندهای ژاپنی و سوئیسی پرداخت، می‌دانست که در تولید ساعت‌های جدید با تکنولوژی به روز نباید عقب بماند. بنابراین در تولید این تکنولوژی‌ها بسیار پیشگام و ثابت قدم عمل کرد.

ساعت اکودرایو سیتیزن

1.ساعت اکودرایو سیتیزن:        

در سال 1976 بود که‌ این برند با تولید فناوری جدید، نشان داد دوستدار محیط زیست است. سیتیزن با تولید قابلیت ویژه‌ای در موتور ساعت، توانست تا هر نوع نور محیطی که وجود دارد را به شارژ موتور ساعت تبدیل کند. و اسم‌ این فناوری را "اکودرایو" گذاشت.‌ این ویژگی به قدری جالب و کاربردی بود که الان جزو شاخص‌ترین ویژگی در اکثر ساعت‌های سیتیزن است. همچنین ساعت اکودرایو سیتیزن به عنوان پرطرفدار‌ترین مدل از این برند شناخته شده. در برندهای دیگر مانند ساعت جی شاک کاسیو، این قابلیت را با نام ساعت سولار یا خورشیدی حتما مشاهده کرده‌اید.

۲. ساعت سوپر تیتانیوم سیتیزن:  

استفاده از یک آلیاژ جایگزین برای فلز، از ابتکارات سیتیزن بود که در سال ۱۹۷۰ انجام داد. تیتانیوم جامد در برابر خوردگی و عواملی که باعث خرابی فلزات می‌ شود، مقاومت بیشتری دارد. به علاوه‌ اینکه جنس تیتانیوم سبک‌تر و ضد حساسیت هم هست.

۳. ساعت ماهواره‌ای سیتیزن:      

در سال ۲۰۱۱ بود که در ساعت‌های سیتیزن قابلیت GPS به کار گرفته شد.‌این قابلیت یک تحول بزرگ برای مصرف کنندگان‌ این نوع ساعت‌ها بود. با‌ این ویژگی دیگه بدون نیاز به تنظیم ساعت با دسته کوک، در صورت جا به جایی بین شهرها یا کشورها، ساعت از طریق امواج ماهواره‌ای بصورت خودکار به زمان آن شهر یا کشور تغییر می‌کند.

۴. فناوری رادیویی کنترل شده در ساعت‌ها:    

سیتیزن در تولید ساعت‌های رادیویی هم مثل همیشه پیشگام بود. اولین ساعت رادیویی چند باندی جهان را در سال ۱۹۹۳ عرضه کرد.

با توجه به این تکنولوژی‌ها، سیتیزن جزو ساعت‌های لوکس محسوب می‌ شود؟

‌این درست است که ساخت حتی ریزترین قطعات داخل ساعت‌های سیتیزن در خود کارخانه اش انجام می‌‌شود. و طبق بررسی‌ها و پرسشنامه‌هایی که توسط مصرف کنندگان‌ این برند انجام شده، سیتیزن کمترین مشکلات و خرابی‌ها رو داشته. اما‌ این دلیلی بر لوکس تعریف کردن برند سیتیزن نیست. و اگرچه امروزه با رشد قابل توجه‌ای از رنج قیمت ساعت سیتیزن و البته ساعت‌های ژاپنی رو به رو هستیم، ولی باید به‌ این نکته توجه کرد که دلیل گران بودن آنها کیفیت ارزنده و طول عمر بالایی است که دارند.

زیرمجموعه‌های ساعت سیتیزن

زیرمجموعه‌های ساعت سیتیزن

ساعت‌های مچی سیتیزن دارای زیرمجموعه‌های متفاوتی می‌باشد که عملکرد این برند در تمامی این زیرمجموعه‌ها به‌صورت فوق‌العاده بوده است. چه دنبال ساعت کلاسیک باشید چه به دنبال ساعت اسپرت، اگر قصد خرید ساعت سیتیزن را دارید باید بگوییم که زیر مجموعه‌های این برند به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. اکو درایو وان (eco drive one)

  2. پرومستر (promaster)

  3. سریه هشت (series 8)

  4. سیتیزن آل (citizen L)

نکته مهم قبل از خرید ساعت سیتیزن

از نکات مهمی که هنگام خرید ساعت سیتیزن باید به آن توجه کنید تناسب ساعت شما با استایل‌تان است. به هیچ عنوان اگر استایل اسپرت دارید در ساعت‌های مچی کلاسیک سیتیزن به دنبال ساعت نگردید. همچنین اگر استایل کلاسیک و رسمی دارید می‌توانید بهترین نوع این استایل‌ها را در ساعت‌های مچی سیتیزن پیدا کنید. برای خرید ساعت سیتیزن حتماً توجه داشته باشید که این ساعت‌ها را از گارانتی اصلی خریداری کنیم زیرا ساعت مچی اصل دارای امکانات و طول عمر بالا می‌باشد در حالیکه نوع فیک این ساعت‌ها طول عمر بسیار کوتاه و همچنین امکانات بسیار پایینی دارند.

خرید ساعت سیتیزن اورجینال:

برای خرید ساعت سیتیزن اصل، اولین و بهترین راه حل مراجعه به نمایندگی‌های معتبر این برند می‌باشد. در سایت ایران تایمر روش‌های زیادی برای تشخیص ساعت اورجینال از تقلبی گفته شده که مطالعه آنها در انتخاب مطمئن‌تر کارساز می‌باشد. به علاوه اینکه سایت و فروشگاه ایران تایمر یکی از نمایندگی‌های برند سیتیزن است. ایران تایمر به عنوان اولین سایت تخصصی ساعت مچی اورجینال و فروش برند‌های اصل با بیش از ۱ دهه فعالیت حرفه‌ای، معتبر‌ترین فروشگاه ساعت در ایران شناخته می‌شود. برای اطلاعت بیشتر و دریافت مشاوره از این فروشگاه، کافیست نام ایران تایمر را در اینترنت جست و جو کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.