با توجه به تاثیرات محیط و شرایط موجود بر قیمت توری مش و قیمت فنس، این صنعت اغلب دچار نوسان است. این نوسان شامل هرآنچه که آلیاژ و یا تغییر حالتی از فولاد است می‌شود که نیاز به دانستن قیمت روز آنها را ایجاد می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا قیمت روز محصولات فولادی را جهت برنامه ریزی برای آینده در اختیارتان قرار دهد.

توری مش و یا سایر توری ها چه کاربردی دارند؟

توری مش نوعی توری فلزی با کاربرد خاص است. جالب است بدانید عموما تمامی توری های فولادی از عناصر تشکیل دهنده یکسانی تولید شده اند و تفاوت آنها در ضخامت، شکل شبکه ها (چشمه ها)، پیوستگی، نحوه ی بافت و تولید است. این تفاوت ها موجب شده است تا هریک از آنها کاربرد جداگانه ای داشته باشند. گاهی وجود برخی از توری های فلزی در ساخت و استحکام سازه در برابر انواع فشارها ضروری است.

توری مش

کاربرد توری مش فراوان است. از مهمترین کاربردهای آن می توان به استفاده از آن ها در سقف های کامپوزیتی، کف طبقات، استحکام دیوارها، ساخت استخر بتنی، سد، جاده و تونل ها اشاره نمود.

مش بندی چیست؟

مش بندی چیست؟ آیا تا به حال شنیده اید؟ مش بندی به معنی ساخت یک شبکه کامل از مش جوشی به منظور تقویت بتن در کف فوندانسیون است. در مش بندی دو نوع شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. مش بندی سبک و مش بندی سنگین. 

منظور از مش بندی سبک و سنگین این است که سایز و نوع مفتول یا میلگرد با هم فرق می کند. در مش بندی سبک از میلگردهای ساده و سبک و در مش بندی سنگین از میلگرد آجدار و سایز بزرگ استفاده می شود.

کاربردهای توری مش چیست؟

بستگی به میزان مقاومتی که از توری مشی مورد انتظار است، باید یکی از انواع توری مش انتخاب شود. برای مثال برای فوندانسیون یا تقویت تیرچه در صنعت ساختمان سازی نیاز است که از توری مشی کاملا مرغوب با قطر مناسب استفاده شود. اما اگر برای ساخت قفس برای حیوانات خوانگی به توری مشی نیاز بود، می توان از توری مش نازک تر استفاده کرد. انواع کاربردهای توری مشی در زیر ارائه شده است:

  1. ساخت سقف کامپوزیت

  2. ساخت دیوارهای پیش ساخته

  3. مصارف راه سازی

  4. سازه های شهری و صنعتی

  5. قفسه بندی و پارتیشن

  6. پل سازی، تونل سازی، سد سازی

  7. کف ساختمان ها و کف فرودگاه

کاربرد فنس چیست و در چه مکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد

فنس ها نوعی توری حصاری هستند که غالبا جهت حصاری کشی و ساخت مانع برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه و یا حیوانات استفاده می‌شوند. فنس نیز مانند توری مش از مفتول ساخته می‌شود با این تفاوت که ضخامت مفتول آن از توری مش بسیار کمتر است. مش از میلگرد آجدار و یا ساده که به یکدیگر جوش داده شده‌اند ساخته می‌شود در صورتی که فنس از سیم فلزی (فولادی) در هم تنیده یا بافته شده تولید شده است.

با توجه به مکانی که قصد داریم به دور آن فنس کشی کنیم، میزان نیاز ما به خصوصی سازی و همچنین موقعیت جغرافیایی (آب و هوایی) فنس مورد نظر را انتخاب می‌نماییم. توری فنس به دو دسته‌ی فنس گالوانیزه (ضد زنگ) و ساده تقسیم می ‌شود که در ابعاد، ضخامت و اندازه چشمه ها با یکدیگر متفاوتند. از این محصول برای حصار کشی باغ، مناطق نظامی، ویلا، زمین های کشاورزی، کارخانه ها و صنایع، مرزبندی و غیره استفاده می‌شود.

فنس

نحوه تعیین قیمت فنس و قیمت مش در بازار

قیمت توری حصاری در بازار را با توجه به ضخامت سیم فلزی به کار رفته در آن می‌توان با قیمت های گوناگون مشاهده نمود. همچنین سایز چشم فنس که عامل تعیین کننده در میزان فولاد گالوانیزه به کار رفته در این محصول است به صورت مستقیم بر قیمت تاثیر گذار است. قیمت آهن و قیمت ارز نیز بی تاثیر بر قیمت فنس نیست و با بالا رفتن و یا پایین آمدن این آیتم ها قیمت محصولات وابسته به فولاد نیز دچار نوسان می‌شود. نکته حائز اهمیت برای خریداران انواع توری فلزی جهت کاربردهای ساختمان سازی یا حصارکشی این است که قیمت این محصولات به صورت روزانه تغییر می‌کند. پس نیاز است تا برای سفارش توری مش و یا خرید فنس توسط سایت هایی اقدام نمایند که قیمت ها را به صورت لحظه ای در معرض دید همگان قرار می‌دهند.

محبوبترین نوع توری ها کدام است؟

در هر محصول آن عنصری محبوبتر که کاربرد و موارد استفاده‌ی بیشتری داشته باشد. مش در واقع یک توری مشبک جوشی است که از میلگرد ساده و یا آجدار تولید می‌شود. پرکاربردترین نوع آنها توری مش با میلگرد 6 ساده و توری مش با میلگرد 8 آجدار است. همچنین در مورد توری فنس باید اشاره کرد تمام انواع آن پرطرفدار هستند. با توجه به نیاز افراد به ضخامت های متفاوت این نوع توری فلزی، هر سایز توری حصاری می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

رابیتس

بازار فروش فنس و توری مش در ایران کجاست؟

تهران دارای بزرگترین بازار آهن در سراسر ایران است. شما می‌توانید برای سفارش فنس، توری مش، پروفیل و خرید رابیتس یا خرید انواع آهن آلات به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام نمایید. برای خرید حضوری می توانید به بازار آهن تهران واقع در آهن مکان مراجعه نمایید. روش دیگر سفارش آنلاین آهن به تولیدکننده توسط سایت است. برخی از تولیدکنندگان قیمت روز آهن و تولیدات فولادی را در سایت قرار می‌دهند تا اشخاص حقیقی یا حقوقی بتوانند به سادگی ثبت سفارش نمایند. پیش از ثبت سفارش از شرکت های معتبر قیمت ها را بررسی نموده و در نهایت از شرکتی خرید نمایید که محصولات خود را به سراسر ایران ارسال نماید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.