بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

 یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در رابطه با مهاجرت تحصیلی مطرح می‌شود، انتخاب مقصد است. با انتخاب مقصد درست می‌توانید آینده شغلی خود را نیز تضمین کنید. در این مقاله تعدادی از بهترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی را به‌همراه مزایای تحصیل در آن‌ها بررسی خواهیم کرد. 

کانادا؛ ویزای همراه و آینده شغلی مطمئن

زمانی که در مورد کانادا صحبت می‌کنیم، مزایای پرشماری به ذهن می‌آید. این کشور یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا را در اختیار دارد و چهارمین سیستم آموزشی برتر دنیا را نیز به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری پایین این کشور هم باعث می‌شود تحصیل در کانادا، آینده شغلی شما را در مسیر درست قرار دهد. در ادامه مزایای تحصیل در کانادا را به‌صورت موردی بیان می‌کنیم:

  • ویزای همراه: دانشجویانی که به صورت تمام وقت در دانشگاه‌های کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانند با درخواست ویزای همراه، با خانواده خود مهاجرت کنند. این ویزا به عنوان یک امتیاز بزرگ برای تحصیل در کانادا محسوب می‌شود و این کشور را به یکی از بهترین مقصدها برای مهاجرت افراد متاهل تبدیل می‌کند؛ چرا که کشورهای اروپایی سخت‌گیری نسبتا زیادی برای صدور ویزای همراه دارند و ویزای همراه آن‌ها مجوز کار تمام‌وقت ندارد. 

  • نرخ ورود به بازار کار: کانادا به‌عنوان یکی از پایدارترین و قابل اعتمادترین اقتصادهای جهان شناخته می‌شود. در نتیجه، فرصت‌های شغلی متنوعی در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، دانشگاه‌های کانادا از روابط نزدیک با صنعت برخوردارند و می‌توانند با ارائه‌ی فرصت‌های کارآموزی به دانشجویان، آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده کنند. جالب است بدانید نرخ ورود فارغ‌التحصیلان کانادا به بازار کار این کشور، بالای ۷۰ درصد است. این یعنی تحصیل در کانادا یک آینده شغلی خوب را برای شما تضمین خواهد کرد. 

سطح بالای تحصیلات:تعدادی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کانادا قرار دارند و این کشور چهارمین سیستم آموزشی برتر دنیا را در اختیار دارد. به طور کلی تحصیل در این کشور یک رزومه تحصیلی خوب برای هر کسی به‌حساب می‌آید. چرا که حتی در دانشگاه‌هایی که رتبه برتر جهانی ندارند، اساتید باتجربه و سطح آموزش بالایی به دانشجویان ارائه می‌شود. 

  • پذیرایی از دانشجویان بین‌المللی: حمایت دولت کانادا از دانشجویان بین‌المللی در سال‌های اخیر باعث شده است تنوع فرهنگی در این کشور بالا برود و دانشجویان خارجی در کانادا احساس غربت نکنند. جالب است بدانید در میان ده شهر برتر دانشجویی جهان، کانادا بیشترین نماینده را دارد (۴ شهر). 

  • امکانات عالی: کانادا از نظر زیرساخت‌های آموزشی یکی از بهترین کشورهای دنیا است و همین مسئله باعث شده دانشجویان خارجی از سایر کشورهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا یا انگلیس، این کشور را برای تحصیل انتخاب کنید. 

مسیر مهاجرت تحصیلی به کانادا چگونه است؟

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، قبل از هر چیز باید دانشگاه مقصدتان را انتخاب کنید. نیازمندی‌های دانشگاه مثل برای صدور پذیرش (مثل معدل، شرایط سنی یا نمره زبان) باید با شرایط شما تطبیق داشته باشد. ما در سیم‌آخر از شرایط مورد نیاز دانشگاه‌های کانادا مطلعیم و کاملا رایگان شرایط شما را بررسی می‌کنیم تا مناسب‌ترین دانشگاه و رشته را برای اخذ پذیرش به شما پیشنهاد دهیم.  

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی کانادا با سیم‌آخر

تحصیل در انگلیس؛ پلی به آینده روشن

انگلیس یکی دیگر از کشورهای انگلیسی‌زبان است که شرایط تحصیلی بسیار خوبی را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است. همه ما نام دانشگاه‌هایی مثل آکسفورد یا کمبریج را شنیده‌ایم. واقعیت این است که انگلیس یکی از قطب‌های علمی دنیا است و تحصیل در این کشور برای رزومه تحصیلی شما یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید. در ادامه مزایای تحصیل در انگلیس را مشاهده می‌کنید:

  • دسترسی به دومین سیستم آموزشی برتر جهان

  • فرصت‌های شغلی و تحقیقاتی متنوع و سطح بالا

  • وجود فرهنگ‌های مختلف در این کشور

  • امکان مشارکت در پژوهش‌های دانشگاهی و پروژه‌های علمی بین‌المللی

  • ارتباط نزدیک با استادان برجسته و متخصصان صنایع مختلف

  • شهرت جهانی دانشگاه‌ها و سهولت ورود به بازار کار در سراسر جهان بعد از پایان تحصیل

  • محیط زندگی و فرهنگی پویا و جذاب

  • امکان گسترش شبکه ارتباطی و دوستی با دانشجویان و اساتید از سراسر جهان

چگونه به انگلیس مهاجرت تحصیلی کنیم؟

مهاجرت تحصیلی به انگلیس راه‌های مختلفی دارد. انگلیس یکی از معدود کشورهایی است که دوره ارشد یک‌ساله ارائه می‌دهد. با تحصیل در این دوره‌ها می‌توانید خیلی سریع وارد بازار کار شوید و هزینه زیادی برای تحصیل نپردازید. برای شروع مسیر مهاجرت تحصیلی به انگلیس لازم است ابتدا دانشگاه و رشته مناسب خود را پیدا کنید که البته با توجه به زیاد بودن گزینه‌ها، این کار زمان‌بر است. ما در سیم‌آخر از شرایط دانشگاه‌های مختلف آگاهیم و با استفاده از تجربه ۷ ساله در این زمینه، بهترین مسیر را کاملا رایگان به شما نشان می‌دهیم. 

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی به انگلیس با سیم‌آخر

مهاجرت تحصیلی با سیم‌آخر

ما در سیم‌آخر یک مشاوره رایگان داریم که به شما کمک می‌کند ابهامات خود را در مورد مهاجرت تحصیلی رفع کرده و مسیر را به‌خوبی بشناسید. این مشاوره با توجه به شرایط شما می‌تواند به‌صورت حضوری، آنلاین یا تلفنی انجام شود. در ادامه اگر قصد بستن قرارداد داشته باشید، ما پیگیری‌ مراحل مهاجرت تحصیلی شما را از تکمیل مدارک و ویرایش رزومه تا نشستن سر کلاس برایتان انجام می‌دهیم. 

موسسه مهاجرت تحصیلی سیم‌آخر با تجربه بیش از ۵۰۰۰ ویزای اخذ شده و ۸۰۰ پرونده موفق بورسیه تحصیلی، به شما کمک می‌کند با خیالی راحت و در سریع‌ترین زمان ممکن و همچنین با کمترین هزینه ممکن مهاجرت کنید و بیشترین شانس قبولی را در پذیرش و ویزای تحصیلی داشته باشید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.