البته چوب یکی از قدیمی ترین متریال ها برای تولید درب به شما می رود و هنوز هم از بین همه مواردی که برای تولید درب مورد استفاده قرار می گیرند، این گزینه بیشترین کاربرد را دارد. همچین شیک‌ ترین، لوکس ترین و مدرن ترین درب ها برای ساختمان با استفاده از این متریال تولید می شود. در ادامه این مطلب انواع درب چوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درب چوبی

مهمترین ویژگی های درب چوبی

به طور کلی در حاضر چوب یک متریال گران قیمت به شمار می رود و درب هایی که تماما چوب هستند و یا به عبارت دیگر با استفاده از چوب تولید می شوند قیمت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل امروزه در این صنعت برای تولید درب، علاوه بر چوب طبیعی از انواع چوب مصنوعی نیز استفاده می شود.

البته برای حفظ ظاهر طبیعی درب، بر روی انواع در یک لایه نازک چوب طبیعی قرار می گیرد. از این رو صنعتگران با استفاده از دیگر متریال ها درب های زیبا و کاملا مشابه با چوب را با قیمت هایی به مراتب ارزان تر به بازار عرضه می کنند.  البته در حال حاضر روکش های مصنوعی نیز وجود دارند و از آنها نیز استفاده می شود.

به طور کلی درب های چوبی عایق مناسبی برای گرما و سرما به شمار می روند. به همین دلیل است که در ساختمان ها بیشترین کاربرد دارند.

انواع درب چوبی

درب های چوبی بیشتر برای درب ورودی ساختمان و فضای داخلی آن نظیر اتاق ها به کار می رود. انواع درب چوبی اغلب با دو معیار مهم جنس چوب و نوع روکش آن دسته بندی می شوند که برخی از رایج ترین و کاربردی ترین موارد شامل گزینه های زیر است.

درب چوبی اچ دی اف

یکی از پرطرفدارترین و شیک ترین درب های چوبی شامل درب های اچ دی اف است. این دسته از درب ها با چوب تولید می شوند و سپس با روکش اچ دی اف به طور کامل روکش شده و راهی بازار می شوند. این نوع چوب انواع درب لابی و داخلی ساختمان با طرح ها و رنگ های مختلف وجود که دارد که متقاضیان خرید می توانند با در نظر گرفتن سایر المان ها گزینه مناسب  را برای خرید انتخاب کنند.

درب چوبی ام دی اف

درب چوبی ام دی اف

درب های چوبی ام دی اف ساختاری کاملا مشابه با درب های اچ دی اف دارند و از چوب تولید می شوند. منتهی در این دسته از موارد نوع پوشش درب ام دی اف است. البته برای پوشش آنها از دو عدد ورق ام دی اف استفاده می شود و علاوه بر ورق ام دی اف روکش دیگری از جنس چوب طبیعی ملچ نیز روی درب قرار می گیرد. به دلیل استفاده از چوب طبیعی برای روکش آنها از مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به دیگر درب ها برخوردار هستند.

ناگفته نماند که طرح روی این درب ها با استفاده از سی آن سی ایجاد می شود. به همین دلیل از نظر طرح بسیار متنوع هستند. این دسته از درها هم برای فضای داخلی ساختمان و هم برای  درب ورودی مناسب می باشند. منتهی درب های مناسب برای فضای داخلی ۳ میل ضخامت دارند و مواردی که برای درب ورودی تولید می شوند اغلب با ضخامت های ۵ الی ۸ تولید می شوند.

درب چوبی ABS

یکی دیگر از انواع درب چوبی شامل درب های ای بی ای است. این دسته به دلیل ضد آب بودن بیشتر برای سرویس بهداشتی مناسب هستند. درب چوبی ای بی اس با استفاده از ام دی اف یا نئوپان با ضخامت ۵ میل تولید می شود و سپس با استفاده از یک ورق ای بی اس با ضخامت ۱.۲ متر پوشانده می شوند. البته ناگفته نماند هنگامی که ورق ام ای بی اس با پلیمر نئوپان ترکیب می شود، استحکام و کیفیت درب و همچین خاصیت ضد آب بودن آن بالاتر می رود.

درب چوبی پی وی سی

این دسته از درب ها نیز از چوب ام دی ام تولید می شوند. منتهی نوع روکش آنها پی وی پی است و از این رو ظاهری براق و شاف دارند.

درب چوبی ملامینه

این موارد نیز با استفاده از چوب تولید می شوند. منتهی نوع روکش آنها ملامینه است. ملامینه که با عناوین، اچ پی ال و سی پی ال نیز خوانده می شود یک نوع روکش مصنوعی است و در حال حاضر یک متریال بسیار  پرکاربرد در این صنعت به شمار می رود.

درب فریم لس چوبی

درب فریم لس چوبی

تفاوت درب فریم لس با دیگر درب های چوبی این است که چهار چوب آلومینیومی توکار آن به صورت مخفی به کار می رود و مشخص نیست. در واقع درب فریم لس که جزو درب های زیبا و به روز است به طور کامل با دیوار هم تراز نصب می شود و از این رو چهار چوب به شکل مخفی به کار می رود. به نحوی که برخی تصور می کنند این درب ها بدون چهار چوب هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.