چگونه متره و براورد پروژه‌تان را رایگان انجام دهید؟

در گذشته متره و براورد فرایندی بود که تنها توسط نیروی انسانی انجام می‌شد و از آنجایی‌که این نیروی انسانی معمولاً تحصیلات آکادمیک و تجربه زیادی داشت، دستمزد دریافتی او اصلاً کم نبود. هنوز هم خدمات مهندسی هزینه زیادی دارد و به همین دلیل، برخی سعی کرده‌اند تا هوش مصنوعی را هم وارد این حوزه کنند. یکی از موفق‌ترین نتایج تلفیق هوش مصنوعی با خدمات مهندسی، ابزار متره و براورد آسرون است که این مقاله، به معرفی آن اختصاص دارد.

پیش از معرفی این ابزار آنلاین و سازنده آن، بهتر است با اهمیت متره و براورد و هزینه‌های واقعی آن آشنا شوید:

چرا متره و براورد اهمیت دارد؟

متره و براورد که در انگلیسی به آن Quantity surveying and estimating می‌گویند، فرایندی است که طی آن حجم کل مصالح موردنیاز برای ساخت یک پروژه از صفر تا صد اندازه‌گیری می‌شود. به دست آوردن میزان مصالح موردنیاز، به براورد هزینه‌های موردنیاز برای اجرای پروژه کمک می‌کند. چراکه بزرگ‌ترین بخش از سرمایه موردنیاز برای اجرای یک پروژه ساختمانی، صرف خرید مصالح می‌شود.

اعداد به‌دست‌آمده از متره و براورد، در قالب جدول‌هایی با نام صورت‌وضعیت تنظیم می‌شوند و صورت‌وضعیت، یکی از مهم‌ترین اسناد در قراردادهای فی‌مابین کارفرما و پیمانکار است. متره و براورد توسط فردی به نام مترور انجام می‌شود که این فرد معمولاً عضوی از تیم کنترل پروژه است و باید درک خوبی از روش‌های ساخت‌وساز و هزینه‌های آن‌ها داشته باشد. مهم‌ترین وظایف مترور به شرح زیر است:

  • تخمین مقدار و کیفیت مصالح موردنیاز

  • براورد نیروی انسانی موردنیاز برای اجرای پروژه

  • تعیین نرخ‌های ساخت‌وساز

  • زمان‌بندی پروژه

افزایش قیمت ارز و نوسان شدید قیمت آهن و سایر مصالح، باعث شده که اهمیت متره و براورد از گذشته هم بیشتر شود. قیمت آهن آلات را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.asroon.com/

هزینه متره و براورد در حال حاضر چقدر است؟

هزینه متره و براورد در حال حاضر چقدر است؟

هزینه متره و براورد پروژه معمولاً به‌صورت درصدی اعلام می‌شود و به هزینه کلی پروژه بستگی دارد. هزینه کلی متره و براورد یک پروژه با جمع زدن متره و براورد نقشه‌های معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و تأسیسات برقی محاسبه می‌شود. متره و براورد هر کدام از این نقشه‌ها نیز ضریبی از هزینه‌های کلی پروژه است. جدول زیر، ضرایب هزینه‌های متره و براورد را نشان می‌دهد:

جدول

 عوامل مختلفی مثل تجربه شخص مترور، حجم و نوع پروژه می‌تواند این هزینه‌ها را تغییر دهد.

هزینه متره و براورد در حال حاضر چقدر است؟

ابزار متره و براورد آسرون چگونه به شما کمک می‌کند؟

ابزار آنلاین متره و براورد آسرون به شما کمک می‌کند تا علاوه بر محاسبه میلگرد فونداسیون که مهم‌ترین بخش پروژه است، به محاسبه مقاطع فولادی موردنیاز برای سایر بخش‌های سازه نیز بپردازید و در یک کلام، متوجه شوید که چه میزان آهن‌آلات برای پروژه‌تان نیاز دارید. این ابزار کاملاً رایگان است و شما را از پرداخت بخش بزرگی از هزینه‌های متره و براورد راحت می‌کند.

علاوه بر این، فرایند متره و براورد هیچ‌گاه عاری از خطا نیست و به تجربه زیاد و سروکله زدن با فرمول‌های پیچیده نیاز دارد و معمولاً زمان‌بر است. ابزار متره و براورد آنلاین آسرون، نرم‌افزاری است که با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند و این موضوع، باعث می‌شود که احتمال خطای آن از خطای انسانی کمتر باشد. این ابزار، تمامی جنبه‌های مؤثر در محاسبه آهن‌آلات موردنیاز برای پروژه را در نظر می‌گیرد.

برای استفاده از این ابزار، تنها کافی است اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • نوع کاربری پروژه (مسکونی، اداری، تجاری یا خدماتی)

  • استان و شهر محل استقرار پروژه

  • زیربنای ساخت

  • تعداد طبقات پروژه

  • نوع سقف

  • تعداد ستون در عرض

  • نوع خاک محل احداث پروژه

 دلیل الزامی بودن ورود اطلاعاتی مثل استان و شهر محل احداث پروژه، شناسایی کارخانه‌های فولادی نزدیک است تا با خرید مقاطع فولادی از درب آن‌ها، بتوانید در هزینه‌های پروژه خود صرفه‌جویی کنید. پس از ورود اطلاعات بالا، نرم‌افزار متره و براورد آسرون میزان آهن‌آلات موردنیاز به ازای هر مترمربع پروژه و میزان کل آهن‌آلات موردنیاز را در کمتر از 10 ثانیه به شما اعلام می‌کند.

بعد از متره و براورد، آهن‌آلات مورد نیازتان را از کجا بخرید؟

بعد از متره و براورد، آهن‌آلات مورد نیازتان را از کجا بخرید؟

نرم‌افزار آنلاین متره و براورد آسرون، هزینه کلی میلگرد مورد نیاز پروژه را به تفکیک تولیدکننده اعلام می‌کند، چراکه قیمت میلگرد تولیدکنندگان مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و به عواملی مثل کیفیت مواد اولیه، روش تولید، سابقه برند و ... بستگی دارد. ازآنجایی‌که تنوع برندهای تولیدکننده میلگرد در آسرون زیاد است، دست شما در انتخاب کارخانه میلگرد بر اساس قیمت محصولات، فاصله تا محل پروژه، کیفیت محصولات و ... باز خواهد بود.

گاهی اوقات هم میلگرد برخی کارخانه‌ها با پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه‌ای عرضه می‌شود که خرید آن‌ها را برای شما به‌صرفه می‌کند. البته اگر به دلیل ملاحظات فنی، قیمت یا ... میلگرد کارخانه‌ای را مدنظر دارید و فاصله آن تا محل پروژه شما زیاد است، می‌توانید از کارشناسان فروش آسرون بخواهید تا آن را از انبارهای آسرون برایتان تأمین کنند. قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی موجود در آسرون، منصفانه و نزدیک به قیمت درب کارخانه است.

قیمت میلگرد را در لینک زیر مشاهده کنید:

https://www.asroon.com/products/rebar/

همچنین تمامی مقاطع فولادی موجود در لیست متره و براورد را می‌توانید از آسرون به‌صورت یکجا تهیه کنید و این کار همانند مراجعه به یک هایپر مارکت، در وقت و هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. در مورد اصالت و کیفیت محصولات عرضه‌شده در آسرون هم نگران نباشید. تیم کنترل کیفیت این سایت، تمامی بارهای ارسالی از انبارهای آسرون را از نظر انطباق آن‌ها با سفارش مشتری و اصالت و کیفیت، به‌دقت بررسی می‌کند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.