این مدل کارت به کارت ناامن گران تمام می‌شود!

 هرچند که با پیشرفت فضای آنلاین، انواع روش‌های مجازی پرطرفدارتر از مراجعه حضوری به بانک است، اما به دلیل همین عدم حضور باید در زمان تراکنش با درهای امنیتی بیشتری روبه‌رو شویم.  فرآیند کارت به کارت یکی از پرمصرف‌ترین تراکنش‌های مالی است که بیشتر افراد جامعه در طول روز با آن درگیر هستند. بنابراین امکان کلاهبرداری برای هکرها از طریق این نوع فرآیند بانکی بسیار راحت است.

توجه: این مدل کارت به کارت ناامن گران تمام می‌شود!

فرآیند کارت به کارت آنلاین را معولاً در زمانی که عجله داریم انجام می‌دهیم. بنابراین ممکن است بعضی از افراد به روش‌هایی اطمینان کنند که مراحل امنیتی کمتری دارد و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. یکی از روش‌های پرخطر، کارت به کارت از طریق وب‌سایت است که تنها به ثبت یک رمز دوم و ورود اطلاعات کارت برای انجام عملیات کفایت می‌‌کند. درحالی‌که این روش به دلیل کم شدن دروازه‌های امنیتی بسیار خطرناک است و احتمال هک درگاه در زمان انتقال پول به شدت بالاست.

امنیت بالای کارت به کارت با اپلیکیشن‌های بانکی

در مقابل کارت به کارت پرریسک از طریق وب‌سایت، کارت به کارت کاملاً امن از طریق اپلیکیشن وجود دارد. در واقع وقتی شما وارد اپلیکیشن بانک می‌شوید تا مراحل انتقال وجه را انجام دهید، پیش از هر اقدامی باید شماره کارت بانکی، شماره تلفن همراه و همچنین کد ملی را در سیستم شاپرک ثبت کنید. هر سه این شماره‌ها باید متعلق به یک نفر باشد.

ثبت اطلاعات در شاپرک یکی از فرآیندهای فوق امنیتی به توصیه بانک مرکزی است که امکان انجام کارت به کارت را در بستری امن  فراهم می‌کند. ثبت اطلاعات در شاپرک فقط یک‌بار انجام می‌شود و برای انجام کارت به کارت در نوبت‌های بعدی دیگر به تکرار این روند نیازی نیست. اما همین یک‌‎بار برای ایزوله شدن کل فرآیند در مقابل خطرات هک و کلاهبرداری مجازی کافیست.

لازم به ذکر است در اپلیکیشن هایی مانند تاپ، که علاوه بر کارت به کارت، عوارضی، خلافی خودرو و قبض نیز پرداخت می شود، قابل اطمینان است.

امن، اما راحت کارت به کارت کن!

امن، اما راحت کارت به کارت کن!

سوپر اپلیکیشن تاپ متعلق به بانک پارسیان، یکی از بسترهای مطمئن برای انجام همه پرداخت‌های بانکی از جمله کارت به کارت است. تاپ علاوه بر رعایت همه پروتکل‌های سفارش‌شده از طرف بانک مرکزی و همچنین توجه به تجربه کاربری بهتر، امکان کارت به کارت امن و در عین حال راحت و سریع را برای کاربران فراهم کرده است. برای انجام تراکنش در یک بستر امن و دسترسی به سیستم کامل بانکی در تلفن همراه خود، فقط کافیست تاپ را دانلود و نصب کنید.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.