تولید کننده نهال گردو پاکوتاه و پربار در ایران

از نظر خصوصیات میوه ظاهر بسیار متفاوت و درشتی نسبت به سایر ارقام نهال گردو دارد، گردو اسرائیلی، معروف به (گردو خوشه ای) در هر خوشه بین ۵ تا ۱۵عدد گردو تولید میکند که به همین دلیل به نام های دیگری همچون گردو آبشاری و تخم مرغی نیز معروف است.

این نهال گردو دارای محصول کاغذی میباشد که پاکوتاه بوده و فضای کمتری را اشغال میکند، در واقع شما اگر 1000متر مربع زمین خالی داشته باشید میتواند 30 اصله گردو اسرائیلی پرورش دهد و از هر درخت 50 کیلو بار خشک برداشت کنید، در واقع سالیانه میتوانید در 1000متر مربع 300 میلیون درآمد داشته باشید. البته بهتر است بدانید با شرایط مطلوب و رسیدگی بیشتر این میزان باردهی به مرور زمان بیشتر نیز خواهد بود. (محصول این گردو در بازار به قیمت 200 هزار تومان به فروش میرسد).

این رقم اصلاح شده دارای عمر اقتصادی بالای 80 سال می باشد و از جمله درختان گردویی محسوب می شود که صرفه اقتصادی فراوانی برای باغدارن ایرانی دارد و با توجه به پاکوتاه بودن درخت بالغ آن در هنگام برداشت محصول، باغدار با مشکلات زیادی روبرو نمی شود به طور کل می توان گفت ارتفاع نهایی درخت بالغ اش به 4 تا 4.5 متر می رسد.

این گردو درخت خیلی حساسی نمیباشد ودر هر شرایط اقلیمی در کمترین و بیشترین بازه دمایی بهترین عملکرد را دارد، کم ترین دمایی که این گردو میتواند تحمل کند 20-درجه و بیشترین دما 45+ درجه میباشد. همچنین توقع آبی این رقم پایین بوده و در بازه های زمانی مختلف نیاز متفاوتی دارد، مثلا در تابستان هر 10 روز یکبارحدودا 50 لیتر آب نیاز دارد و در زمستان آب مورد نیاز خود را به طور دیم از بارندگی های سالانه تامین می کند. رقم گردو  اسرائیلی توانایی عملکرد در خاک های نسبتا آهکی را نیز دارد.

باردهی این رقم از سال اول کاشت شروع شده و با محصول دهی بالغ به 8 تن در هکتار توجه بسیاری از باغداران گردو را به خود جلب کرده است. گردو اسرائیلی یا همان گردو تخم مرغی جزء ارقام دیرگل محسوب شده و برگ دهی آن از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع میشود، پس میتوان گفت با این خصوصیت بارز کاشت این رقم  در مناطقی که دارای سرمای بهاره بوده ودر مناطق کوهستانی عملکرد مطلوبی به همراه خواهد داشت.

گردو اسرائیلی به طور میانگین ما بین 0 تا 2000 متر ازسطح دریای آزاد قابل کاشت میباشد. محصول گردو اسرائیلی تخم مرغی دارای مغز سفید، بازار پسند و دارای پوستی کاغذی می باشد.

 همان طور که گفته شد گردو پاکوتاه اسرائیلی ارتفاع چندانی نمی گیرد و نهایت ارتفاع آن 6 متر میباشد (لذا با توجه به ارتفاع نهایی درخت فاصله کاشت آن را 6 متر میتوان در نظر گرفت) با این فاصله کشت تراکم در هکتار بالا رفته و می توان در یک هکتار 250 اصله از این رقم گردو را کشت کرد، این مزیتش باعث شده برداشت محصول آن راحت تر باشد، با توجه به اینکه اقتصادی شدن گردو خوشه ای به طور میانگین 4 سال طول می کشد می توان مابین نهال پاکوتاه اسرائیلی ارقامی چون هلو، شلیل و آلبالو کشت کرد و بعد از بالغ شدن درختان گردو می توان این ارقام را حذف کرد.

این رقم برخلاف ارقام اصلاح شده دارای عمر اقتصادی بالا 100سال می باشد. وزن محصول آن 12 گرم بوده و میوه اش درشت میباشد، برای باردهی بیشتر آن میتوان از رقم گرده افشان گردو خوشه ای انگوری استفاده کرد.

همانطور که اشاره شد محصول گردو اسرائیلی کاغذی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است درصد چربی و مغز این رقم نیز بالاست و بیش از 60 درصد است . این رقم باردهی جانبی دارد که سبب افزایش عملکرد درخت در هکتار میشود، گردو اسرائیلی بسیار زود بازده و باردهی را از همان سال های ابتدایی کشت شروع میکند، البته باردهی در سال های اول در حد نوبرانه بوده و اقتصادی شدن از سال چهارم می باشد ، درخت چهارساله گردو اسرائیلی می تواند به طور میانگین 15 الی 20 کیلو بار خشک چوبی دهد، البته به مرور زمان باردهی اش بیشتر شده و به 50 کیلو می رسد.

نهال گردو

رسیدگی منظم آبیاری مرتب و هرس اصولی از جمله مواردی است که باردهی این درخت را افزایش می دهد.

مناسب ترین و بهترین زمان جهت کاشت نهال گردو اسرائیلی از برج 9 تا اواخر برج 12 بوده و در مناطق نیمه گرمسیر و نیمه سردسیر همین حالا میتوانید کاشت کنید و در مناطق کوهستانی و یخبندان بهتر است کاشت خود را به نیمه دوم اسفند ماه موکول نمایید. در مجموع میتوان گفت گردو اسرائیلی گزومورفی بالایی دارد و درخت چندان حساسی نمیباشد پس شما باغدار عزیز میتوانید با خیال راحت در هر منطقه اقدام به کاشت این درخت نمائید.

مناسب ترین خاک برای این درخت خاکی است که بافت ماسه ای داشته باشد و ph آن 7بوده و دارای زهکشی مناسبی باشد. جهت عملکرد بهتر میتوانید برای تغذیه خاک از دو نوع کود الی وشیمیایی استفاده کنید، بهترین کودهای الی ،کودهای حیوانی پوسیده میباشد که به حالت چالکود میتوانید استفاده کنید وجهت استفاده از کودهای شیمیایی بهتر است با توجه به آزمایش خاک اقدام به کوددهی نمایید.

گردو اسرائیلی جزء ارقامی میباشد که که نسبت به آفات و بیماری مقاومت بسیار بالایی دارد و در برابر آفاتی چون بلایت، شانکر، انتراکتوز و کرم خراط مقاوم میباشد به همین دلیل نیازمند به مراقبت و سمپاشی خاص ندارد.

بیان ویژگی گردو اسرائیلی به طور خلاصه :

1- زود بازده (باردهی سال اول)    

2- پایه کوتاه (نهایت ارتفاع 6 متر)

3- محصول نیمه کاغذی (مصون در برابر حملات پرندگان)

4- دیرگل مقاوم به سرما (مناسب جهت کاشت در مناطق کوهستانی)

5- باردهی خوشه ای (تناژباردهی بالا در هکتار)

6- مقاوم در برابر کم آبی ، آفات و بیماری ها (درخت کم توقع)

خرید نهال گردو

برای خرید نهال گردو به صورت آنلاین و اینترنتی از معتبرترین نهالستان غرب کشور میتوانید به سایت رویال نهال مراجعه کنید و تمامی اطلاعات آن را به طور دقیق تر مطالعه کرده و ثبت سفارش نمایید، همچنین میتوایند با تماس و مشاوره با کارشناسان نهالستان بهترین انتخاب را داشته باشید.

(امکان ثبت سفارش به دو صورت تلفنی و حضوری میسر می باشد)

نهالستان رویال نهال با بیش از نیم قرن سابقه با دارا بودن مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و با صدور فاکتور رسمی و شناسنامه معتبر خرید شما را تضمین می نماید. تمامی نهال های  تولید شده در این شرکت زیر نظر متخصصین و مهندسین کشاورزی تولید و پرورش داده شده و در هنگام ارسال تمامی نهال ها با دسته بندی استاندارد و اصولی به وسیله ی پایانه اتوبوسرانی و یا تیپاکس خدمت شما ارسال میشود ودیگر لازم نیست نگران دور بودن مسافت باشید.

قیمت نهال گردو اسرائیلی ما بین ۸۰ تا ۱۰۰هزار تومان میباشد، جهت مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۱۴۱۸۳۲۱۰۰ 

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ما ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.