دستگیره‌های دیجیتال درب آپارتمان چیست و چه کاربردی دارد؟

 این دستگیره‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و دارای کیفیت‌های متفاوتی از نظر طرح و رنگ و ساخت نیز هستند. به طور کلی، این محصولات هوشمند به نحوی طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانند درب مورد نظر شما را با استفاده از کد و یا کارت، باز کنند. بعضی از انواع این تجهیزات مدرن نیز این قابلیت را دارند که درب را با استفاده از اثر انگشت و یا تشخیص چهره و یا حتی با استفاده از کلید باز کنند.

این سیستم‌ها در هر صورتی که طراحی شده باشند، علاوه بر زیبایی ظاهری و کاربردهای بسیار متنوع، بسیاری از مشکلات دستگیره‌های معمولی و قدیمی را نیز ندارند. به عنوان نمونه، با استفاده از این تجهیزات، دیگر نگران این نیستید که کلید منزل خود را در جایی گم کرده و یا جا گذاشته‌اید. در ادامه به بیان چند نمونه از مزایای به کارگیری این تجهیزات امروزی، خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از دستگیره‌های دیجیتال

دستگیره دیجیتال که به آن دستگیره الکترونیکی نیز گفته می‌شود دارای چندین مزیت ویژه است. از جمله این مزایا می‌توان به این عامل اشاره کرد که با نصب و بهره برداری از این تجهیزات بر روی درب آپارتمان و یا شرکت خود، می‌توانید به هر فردی که تمایل دارید اجازه و مجوز عبور دهید و یا اجازه ورود وی را صادر نکنید. بنابراین این سیستم‌ها از نظر امنیت، در حد بسیار بالایی قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر به طور معمول این دستگیره‌ها دارای این قابلیت هستند که تا 100 کاربر را در هنگام ورود و خروج، پشتیبانی کنند. هم‌چنین این سیستم‌های الکترونیکی، زیبایی قابل توجهی نیز دارند و محیط مورد استفاده را بهتر و لوکس‌تر نشان خواهند داد. چنانچه از مدل دستگیره اثرانگشتی استفاده کنید نیازی به همراه داشتن کلید نیز ندارید چراکه با به کارگیری این سیستم می‌توانید درب آپارتمان خود را به راحتی و با اثر انگشت باز کنید.

قابلیت ارسال پیامک به گوشی

بعضی از انواع دستگیره‌های هوشمند به نوعی طراحی شده‌اند که می‌توانند ورود و یا خروج افراد مختلف به ساختمان شما را گزارش کنند. این سیستم‌ها تردد افراد مختلف را از طریق پیامک به نرم افزار مخصوص، به گوشی شما ارسال می‌کنند. در این صورت، شما متوجه می‌شوید که چه کسی در چه زمانی از ساختمان خارج شده و یا به آن وارد شده است. از طرف دیگر با استفاده از این امکانات مدرن، چنانچه کارت یکی از اعضا گم شود و یا در صورتی که تمایل داشته باشید مجوز ورود یک فرد را به ساختمان خود باطل کنید به راحتی می‌توانید این کار را از طریق برنامه مخصوص دستگیره دیجیتال خود، به انجام برسانید. بنابراین می‌توانید ورود و خروج‌ها را برنامه ریزی کنید. از طرف دیگر بعضی از انواع این تجهیزات این امکان را دارند که از راه دور باز شوند. بنابراین می‌توانید مدیریت ترددها را تحت کنترل خود در بیاورید.

سیستم ضد شوک

یکی دیگر از قابلیت‌های قفل دیجیتال، مجهز بودن این ابزارها به سیستم‌های ضد شوک است. با استفاده از این ویژگی و در صورت وارد شدن هر گونه شوک الکتریکی به دستگاه مورد نظر، دستگیره می‌تواند به طور خودکار برای چند دقیقه قفل شود. از طرف دیگر آلارم و زنگ هشدار این سیستم نیز در چنین شرایطی به صدا در می‌آید. هم‌چنین سیستم لمسی این نوع از تجهیزات برقی، به گردش خون انسان حساس است. بنابراین اگر اثر انگشت را به عنوان یک کد و یا رمز عبور به دستگاه مورد نظر بدهیم تنها در شرایطی این دستگیره، درب را باز می‌کند که فرد مورد نظر، زنده و گردش خون او جاری باشد.

سیستم ایمنی هوشمند

این نوع از دستگیره‌ها به طور معمول، دارای ایمنی قابل توجهی نسبت به دستگیره‌های معمولی هستند. اما لازم به ذکر است که این میزان از امنیت را می‌توان افزایش نیز داد. در حالت ایمن که در این نوع از سیستم‌ها در نظر گرفته شده است می‌توان تعریف کرد که دستگیره مورد نظر، زمانی درب را باز کند که هم رمز عبور به درستی به سیستم وارد شده باشد و هم اثر انگشت فرد، تایید شود. بنابراین در چنین شرایطی، حتی اگر فردی رمز عبور شما را نیز بداند باز هم نمی‌تواند به آپارتمان و یا شرکت شما وارد شود چرا که به تایید اثر انگشت وی نیز نیاز است.

امکان استفاده از قفل کودک، سیستم ضد حریق، سیستم ضد سرقت

این نوع از سیستم‌ها به طور معمول، دارای قفل کودک هستند. این عامل نیز باعث می‌شود تا خروج کودکان از آپارتمان و منزل، بدون هماهنگی با والدین، غیر ممکن شود و از این طریق، امنیت آن‌ها تامین شود. از طرف دیگر، هم‌چنین این سیستم‌ها مجهز به قفل اتوماتیک نیز هستند.

 بنابراین در صورت به کارگیری این تجهیزات پس از خروج، به صورت خودکار و کاملا اتوماتیک بسته می‌شوند. هم‌چنین لازم به ذکر است که دستگیره‌های الکترونیکی، دارای سیستم ضد حریق و هم‌چنین سیستم ضد سرقت نیز هستند. بنابراین و در صورت استفاده از این تجهیزات، چنانچه افرادی به صورت غیر مجاز و یا بدون مجوز بخواهند از طریق اثر انگشت و یا حتی رمز عبور غیر مجاز، به ساختمان وارد شوند سیستم هشدار دهنده دستگاه، فعال خواهد شد.

برندهای مختلف این محصولات و تنوع آن‌ها

یکی دیگر از مزایای ویژه این سیستم‌ها این است که این ابزار، دارای برندهای مختلفی هستند و توسط کشورهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. از جمله کشورهای کره، تایوان، ایتالیا، چین و... همه به ساخت این تجهیزات روی آورده‌اند. از جمله این برندها می‌توان برند و یا مارک ادلر adler را نام برد.

دستگیره‌های دیجیتالی با موتور الکترونیکی و یا بدون آن

به طور کلی می‌توان گفت دستگیره‌های هوشمندی که در حال حاضر در بازار خرید و فروش می‌شوند به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. نوع اول این سیستم‌ها دارای موتور الکترونیکی هستند و نوع دوم این سیستم‌ها، بدون موتور الکترونیکی، طراحی شده‌اند.

دستگیره‌های هوشمند با موتور الکتریکی

این نوع از تجهیزات مدرن، به هنگام قفل شدن و یا باز کردن درب مورد نظر، زبانه‌های قفل را حرکت می‌دهند که از این طریق، درب قفل باز می‌شود. لازم به ذکر است که موتور الکترونیکی به کار رفته در این سیستم، وابستگی بسیار زیادی به ادوات الکترونیکی دارد. همین عامل نیز موجب می‌شود تا این دستگیره، دارای بعضی از نقاط ضعف نیز باشد. چراکه با کاربرد این نوع از محصولات دیجیتالی، علاوه بر مصرف برق زیاد، که خود باعث می‌شود عمر باتری به کار رفته در طراحی و تولید آن‌ها کاهش یابد، این امکان نیز وجود دارد که موتور دستگاه به مرور زمان دچار آسیب‌هایی شود. در چنین شرایطی و در صورت خراب شدن موتور و یا هر گونه اختلال در این سیستم، قفل به هیچ عنوان باز و یا بسته نخواهد شد.

دستگیره‌های هوشمند بدون موتور الکتریکی

لازم به ذکر است که  در طراحی و ساخت این نوع از سیستم‌های هوشمند، موتور الکترونیکی به کار نرفته است. در این صورت، تنها هنگام قفل کردن درب و یا باز نمودن آن، اهرم دستگیره می‌تواند با قفل درگیر شود و سپس با چرخش این اهرم، دستگیره الکترونیکی مورد نظر، باز شود و بعد از آن نیز به طور مجدد، اهرم، آزاد می‌شود تا مجدد رمز و یا کارت به آن وارد شود. بنابراین در این مدل از دستگیره‌های هوشمند و الکترونیکی مدرن، نیروی مورد نیاز برای باز کردن قفل و یا بستن آن، توسط کاربر فراهم می‌گردد. لذا در این مدل از دستگاه‌های دیجیتالی، مصرف باتری نیز بسیار پایین‌تر از مدل موتوردار این سیستم‌های برقی است. از طرف دیگر با به کارگیری این سیستم‌های دیجیتالی، به دلیل نداشتن موتور الکترونیکی، امکان خرابی و ایراد نیز بسیار کم‌تر است.

قفل کارتی

قفل کارتی درب

یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌ها که در طراحی دستگیره‌های هوشمند مد نظر قرار گرفته است استفاده از کارت برای کنترل عبور و مرور است که اصطلاحا به این سیستم، قفل کارتی درب گفته می‌شود. به طور معمول هدف از استفاده از چنین ابزاری، کنترل تردد افراد و هم‌چنین ایجاد محدودیت دسترسی به ساختمان و یا آپارتمان و محل کار مورد نظر است. به طور کلی می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین مزایای به کارگیری این سیستم‌ها عدم نیاز به حمل کلیدهای دست و پاگیر است.

راه دسترسی به ساختمان از طریق به کارگیری این تجهیزات، مغزی الکترونیکی است که درون قفل کارتی دستگیره، تعبیه شده است که می‌تواند فرمان باز شدن درب را از کارت دریافت کند. کاربرد این نوع از سیستم‌ها در اماکنی از قبیل هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و اداری و ... است. با به کارگیری دستگیره کارتی و یا قفل کارتی درب، امکان ثبت گزارش‌های عبور و مرور افراد از درب، وجود دارد. با نصب این سیستم‌ها هم‌چنین می‌توان در زمان‌های خاصی، محدودیت دسترسی ایجاد کرد.

قفل‌های دیجیتال شیشه سکوریت

از دیگر انواع دستگیره دیجیتال می‌توان قفل‌های شیشه سکوریت را نام برد. این سیستم‌ها به طور معمول برای کنترل ورود و خروج درب‌های شیشه‌ای، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مشاوره با ما و اطلاع از لیست قیمت دستگیره های الکترونیکی با ما درسایت  iranlock تماس بگیرید. 

ایران لاک   02166177976   

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.