ساخت نخستین آمبولانس دریایی ایرانی در بندرعباس

دنیای اقتصاد- بندرعباس: غلامعلی جاودان، درحاشیه بازدید علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت ازاین شناور گفت: ساخت این شناور آمبولانس دریایی، چند سال پیش در یک شرکت ایرانی برای پوشش موارد اورژانسی در جزایر استان هرمزگان شروع شد که امیدواریم تا ماه آینده تکمیل شود.

وی افزود: پس از اخذ مجوزهای دریانوردی و تحویل این آمبولانس دریایی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نیروهای اورژانس در آن مستقر خواهند شد و درصورتی که شرایط اورژانسی برای جزیره‌نشینان به‌ویژه ساکنان ابوموسی ایجاد شود، این شناور می‌تواند به مردم ارائه خدمت کند.

جاودان با یان اینکه این شناور ظرفیت حمل ۴ بیمار به صورت خوابیده و ۱۲ نفر به صورت نشسته را دارد، افزود: شناور آمبولانس دریایی این امکان را دارد که در شرایط سخت به جزایر تردد و پوشش اورژانس را در جزایر فراهم کند.

وی گفت: برای ساخت این شناور مبلغی حدود ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده و ساخت آن برعهده شرکت فراساحل ایران است. شناور «نگین سلامت» اولین شناوری است که ساخت یک شرکت کشتی‌سازی ایرانی است. در گذشته شناورهایی را از کشورهای اروپایی وارد کرده بودیم اما این نخسین آمبولانس دریایی است که باوجود تحریم‌ها و با تکیه بر توانمندی مهندسان داخلی ساخته شده است.