تخصیص 90 درصد حجم انتقال گاز به رونق تولید

دنیای اقتصاد- بندرعباس: رضا رفیعی، اظهارداشت: در راستای رونق تولید و اشتغال در یکی از پهناورترین مناطق عملیاتی انتقال گاز کشور، طی سال گذشته، تعامل و همکاری تنگاتنگی با صنایع و نیروگاه‌ها صورت گرفت که ۹۰ درصد از گاز انتقالی توسط این منطقه به صنایع و نیروگاه‌های کشور در استان‌های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد.

وی ضمن اشاره به شعار سال و حمایت از رشد تولید، در مورد سایر اقدامات انجام شده در سطح منطقه تصریح کرد: جهت افزایش پایداری ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه مانیتورینگ مرکز پیام در منطقه راه‌اندازی شد و در حوزه معاونت عملیات ایستگاه‌ها نیز با نصب کنترل بر روی درب‌های اتاق کنترل‌های تأسیسات، امنیت تجهیزات از بعد سایبری افزایش یافت.

رفیعی همچنین در راستای حمایت از تولید کالای داخلی عنوان داشت: ۷۸ درصد از سهم کالاهای خریداری شده این منطقه در سال گذشته به تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اختصاص داده شده است.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز به بخشی از تلاش‌های جهادی کارکنان این منطقه در تابستان و زمستان سال گذشته اشاره کرد و گفت: نوسازی و بازسازی برخی از نقاط خط لوله سرخون/نیروگاه بندرعباس در دمای بالای ۵۰ درجه تابستان برای تداوم تولید پالایشگاه گاز انجام شد و همچنین با شروع فصل سرما و در دمای ۱۳- درجه با اقدام به موقع، از انسداد و یخ زدگی خطوط لوله و بروز شرایط اضطراری افت فشار شبکه جلوگیری به عمل آمد.

وی همچنین گفت: این منطقه با در اختیار داشتن ۴۵۰۰ کیلومتر از شبکه خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز و با توجه به چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران در راستای توسعه پایدار در استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان به‌ویژه منطقه صنعتی مکران و همچنین تعمیر و نگهداری خط انتقال گاز زیر دریا، باعث شده این منطقه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.