واردات نفت هند از ایران در ۷ ماهه فروردین تا مهر امسال ۶/ ۵ درصد افزایش یافت و به ۲۴۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، واردات نفت هند از ایران در اکتبر ۲۰۱۵ با کاهش ۵/ ۴۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به پایین‌ترین رقم در هفت ماه گذشته رسید. کاهش شدید واردات نفت هند از ایران در این ماه به دلیل توقف فعالیت شرکت پالایشگاهی مانگالور است. این شرکت فعالیت یک پالایشگاه خود را برای انجام تعمیرات متوقف کرده است.

بر‌اساس این گزارش هند در ماه اکتبر ۱۸۱ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد. واردات نفت هند از ایران در این ماه نسبت به ماه قبل نیز ۳/ ۲۲ درصد کاهش داشته است.

پالایشگاه مانگالور از ۱۸ سپتامبر و به مدت یک ماه فعالیت خود را به نصف کاهش داده است. این شرکت در ماه اکتبر تنها ۴۵ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد. شرکت خصوصی اسار نیز روزانه ۱۳۶ هزار و ۳۰۰ بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

کل واردات نفت هند از ایران در ۱۰ ماهه ژانویه تا اکتبر امسال ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ بشکه در روز بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۸/ ۲۱ درصدی داشته است.

در عین حال در هفت ماه نخست سال مالی هند برابر با فروردین تا مهر ۱۳۹۴ واردات نفت هند از ایران ۶/ ۵ درصد رشد داشته و به ۲۴۹ هزار و ۱۰۰ بشکه در روز رسیده است.