گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت پتروشیمی مرجان مجری طرح متانول هفتم در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در دیدار سهامداران بخش خصوصی این شرکت از محل پروژه گفت: این طرح با تامین کامل منابع مالی از نیمه دوم سال ۱۳۹۳ وارد مرحله خرید و تامین تجهیزات و ماشین‌آلات شده و بر‌اساس برنامه تنظیمی در نیمه دوم سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری ساتا، حسن بیگی با تاکید بر اهمیت تولید و صادرات متانول برای ارزآوری به کشور تصریح کرد: با توجه به کاهش جهانی قیمت نفت، صادرات محصول متانول تا سال ۱۴۰۰ با توجه به بازار مصرف قابل عرضه است. وی تاسیس واحدهای پتروشیمی در کشور را جزو مهم‌ترین مجموعه‌های مؤثر برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تامین خوراک مورد نیاز داخلی برای توسعه صنایع پایین‌دستی در راستای تکمیل زنجیره تولید، ایجاد ارزش افزوده، افزایش سهم صادرات کشور، کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد از جمله اهداف مهم اجرای طرح متانول هفتم در کشور است که با ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰۰ تن و سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در فاز ۲ عسلویه در حال احداث است.

وی تصریح کرد: عمده مراحل مهم احداث این پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر وارد مرحله نصب تجهیزات شده است. برپایه این گزارش متانول یکی ازکالاهای مهم صادراتی کشور است که کاربردهای صنعتی بسیار بالایی دارد و ایران با داشتن دومین ذخایر گاز طبیعی در جهان، برخورداری از منابع بسیار گسترده گازی در خلیج فارس و مزیت نزدیکی به بازارهای صادراتی هند و چین به‌عنوان مهم‌ترین‌ قطب رقابت در تولید متان در جهان شناخته می‌شود.