مجری طرح آزادگان شمالی با اشاره به پیشرفت ٩٥ درصدی این میدان مشترک در مردادماه گفت: در حال حاضر بیش از ٣٠ فعالیت به‌طور همزمان در حال انجام است و امکان توقف فعالیت‌ها در این مرحله از پیشرفت وجود ندارد. به گزارش «شانا» کرامت بهبهانی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر صفر بودن پیشرفت فعالیت‌ها در آزادگان شمالی با رد قاطع این خبر، تصریح کرد: همان طور که اهل فن می‌دانند پروژه هرچه به انتهای خود نزدیکتر شود از سرعت کار کاسته می‌شود، زیرا حساسیت فعالیت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه پیشرفت پروژه آزادگان شمالی ۵۷/ ۹۳ درصد بود، افزود: اکنون که در روزهای پایانی مردادماه هستیم این پیشرفت به ٩٥ درصد رسیده است، با این حال اینکه گفته می‌شود در این مدت هیچ کاری روی این پروژه صورت نگرفته، درست نیست. بهبهانی افزود: از اردیبهشت ماه تاکنون بیش از ٣٠ فعالیت در آزادگان شمالی به‌طور همزمان در حال اجراست که برخی از آنها پیش زمینه انجام فعالیت‌های دیگر هستند؛ بنابراین امکان ندارد پروژه‌ای که به این مرحله از پیشرفت رسیده باشد طی سه ماه متوقف باشد؛ چراکه بهره‌برداری از این میدان مشترک از اولویت برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه طی سه ماه اخیر پروژه متوقف نبوده است، تصریح کرد: طبیعت کار این گونه است که گروه‌های مختلف باید با هماهنگی هم کار کنند، با توجه به اینکه تعداد گروه‌ها و تنوع کارها زیاد بوده، بنابراین طبیعی است که سرعت پیشرفت کمتر از زمان عادی باشد.