مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تاثیر توافق هسته‌ای در وضعیت صنعت نفت کشور گفت: تحریم‌ها مانع رسیدن به دانش و امکانات بین‌المللی بود و رفع آنها نقش مهمی در به‌روز‌رسانی و رشد شتابان صنعت نفت خواهد داشت.

به گزارش «ایرنا» رکن‌الدین جوادی روز چهارشنبه در حاشیه رونمایی از 8 پروژه جهاد دانشگاهی در حوزه نفت و گاز در مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در کرج در جمع خبرنگاران افزود: هرچند بخش زیادی از این محدودیت‌ها با همت جوانان ایرانی به فرصت تبدیل شد، اما توافق هسته‌ای نقش تاثیرگذاری در به روز‌رسانی و رشد شتابان صنعت نفت خواهد داشت.


وی ادامه داد: توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها به‌طور قطع در دستیابی ایران به دانش روز و منابع فنی بین‌المللی تاثیر بسزایی خواهد داشت.


جوادی درخصوص همکاری شرکت نفت با جهاد دانشگاهی در پروژه‌های نفت و گاز نیز گفت: همکاری و همیاری نفت و جهاد دانشگاهی در حال شتاب‌گیری و توسعه است و امیدواریم با حفظ روند فعلی اثرات قابل قبولی از خود برجا بگذاریم.


وی درباره گسترش فعالیت‌های دانش بنیان در صنعت نفت گفت: در این زمینه هم بودجه تخصیص داده‌ایم و هم برای کارهای دانش بنیان مصوبات و کارگروه‌های تخصصی درنظر گرفته‌ایم. حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز گفت: هم‌اکنون ۲۰ درصد از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در حال بکارگیری است و با ایجاد بسترهای مناسب و همکاری سازمان‌های مختلف این روند رشد چشمگیرتری پیدا خواهد کرد. وی درخصوص ۸ طرح رونمایی شده با همکاری شرکت ملی نفت ایران گفت: طرح‌های رونمایی شده مهم و تاثیر‌گذار است و نمی‌توان گفت که یکی بر دیگری ترجیح داشته است. وی خاطرنشان کرد: دانش طراحی و انتخاب تجهیزات در این طرح‌ها ایرانی بوده و در داخل ساخته شده است و به این واسطه از لحاظ قیمت تمام شده ۶۰ تا ۷۰درصد کمتر از نمونه‌های خارجی بوده است. طیبی درخصوص همکاری با شرکت نفت نیز گفت: ما از دهه ۶۰ همکاری بسیار خوبی با شرکت نفت داشتیم و در حوزه پژوهشی نیز از چند سال گذشته همکاری بسیار نزدیکی را آغاز کرده‌ایم.