در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه وزارتخانه‌های خزانه‌داری و امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه دستورالعملی درباره نحوه خرید نفت و محصولات پتروشیمی از ایران در دوران پیش از نهایی شدن تحریم‌های غرب علیه این کشور منتشر کرده‌اند، سیدمحسن قمصری در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره موضوع افزایش صادرات نفت ایران به میزان روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تصریح کرد: اصل خبر این است که آمریکا درصدد انجام اقداماتی است که مطمئن شود خریداران نفت ایران می‌توانند به خریدشان ادامه دهند.


وی در ادامه با بیان اینکه این خبر ربطی به افزایش صادرات نفت ایران ندارد، اظهار کرد: به نظر من حتی می‌توان از این خبر چنین برداشت کرد که خرید نفت برای مشتریان جدید در دوران تحریم به نوعی تحریم است.


مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه در حال حاضر کشور چین، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، هند و ترکیه از مشتریان اصلی نفت خام ایران به شمار می‌آیند، تصریح کرد: افزایش صادرات نفت ایران پس از لغو کامل تحریم‌ها صورت می‌گیرد؛ به گونه‌ای که بلافاصله با برداشته شدن تحریم‌ها امکان افزایش صادرات به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز وجود دارد.


قمصری متوسط میزان صادرات نفت ایران را در حال حاضر حدود یک میلیون بشکه عنوان و اعلام کرد: آمادگی افزایش تولید در برخی میادین نفتی وجود دارد.