در ۵ ماهه نخست سال ۹۳ بالغ بر ۷ میلیارد دلار کالای نفتی و غیر نفتی از جمله محصولات پتروشیمی و میعانات گازی از منطقه ویژه انرژی پارس به بازارهای هدف صادر شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، خداداد رحیمی اظهار کرد: با وجود اعمال تمام تحریم‌های دولت‌های غربی و آمریکا علیه کشورمان، افزایش چشمگیر صادرات مواد نفتی و غیر نفتی در ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۳ اتفاق افتاده است. مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: هزار و ۹۳۹ تن کالا به ارزش ۶۷۹ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۱۱۵ دلار طی ۵ ماهه نخست امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد که عمده کالاهای وارد شده تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی‌ها و فازهای پارس جنوبی بوده است.

وی گفت: در این مدت ۳۴۵۵ تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار از این گمرک ورود موقت شده است که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۳۰۰ درصد و از حیث ارزش ۴۶۹۰ درصد رشد نشان می‌دهد. وی ادامه داد: همچنین ۲۷۴۱۹ تن کالا به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۲۲ میلیون دلار تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۴۵۲ درصد و از حیث ارزش ۲۸۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد و در ضمن مقدار یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۶۲۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۲۹۵ دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده است.

رحیمی اضافه کرد: ۴ میلیون و ۸۵ هزار و ۵۷۲ تن کالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ۳ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۶۷ دلار به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد و از حیث ارزش ۵۹ درصد رشد نشان می‌دهد و همچنین ۴ میلیون و ۹۲ هزار و ۲۸۱ تن میعانات گازی به ارزش ۳ میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۶۲ هزار و ۸۴۸ دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۲ درصد رشد نشان می‌دهد. مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: در مجموع در مدت یاد شده بیش از ۸ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۵۳ تن کالا شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول،کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان، متانول و امثال آنها به ارزش ۶ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۳۱۵ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳ درصد و از حیث ارزش ۱۸ درصد رشد نشان می‌دهد.