خبرگزاری فارس- معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رابطه دو کشور ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در جبهه‌های بالادستی بهبود می‌یابد.
علی ماجدی در نشست فعالان صنعت نفت در خارگ که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد، گفت: توسعه روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت با توجه به علاقه‌مندی شرکت‌های ژاپنی به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عظیم حوزه بالادستی (Mega Projects) در دستور کار است. ماجدی افزود: بخش عمده‌ای از درآمدهای ارزی کشور از جزیره خارک که مروارید خلیج فارس است، تامین می‌شود و این جزیره نقش مهمی در توسعه کشور از ۴۵ سال پیش تاکنون داشته است. معاون وزیر نفت با اشاره به بازدید رئیس‌جمهوری از وزارت نفت، افزود: رئیس‌جمهور با تاکید بر تعامل دنیا در حوزه صنعت نفت، گفت که نقش وزارت نفت و شرکت‌های تابعه برای اعتلا و توسعه ایران اسلامی بسیار پر رنگ است و باید بیشتر از گذشته کار و تلاش داشته باشیم. ماجدی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده، رابطه دو کشور ایران و ژاپن در حوزه صنعت نفت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی در جبهه‌های بالادستی بهبود می‌یابد.
وی ادامه داد: هم‌اکنون ژاپنی‌ها علاقه‌مند به مشارکت فعال و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی به‌ویژه توسعه میدان‌های نفتی هستند، امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا این مهم تحقق یابد.