به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوشهر، مهرداد دینیان مدیر مجتمع پتروشیمی بوشهر با اشاره به تکمیل زنجیره گاز ترش از شیرین‌سازی تا جداسازی گوگرد، اتان و متان و در نتیجه تولید متانول و تامین حداکثری یوتیلیتی در درون این مجموعه اظهار کرد: در سال‌جاری، متانول با ۹۵‌درصد ظرفیت، تولید خواهد شد.

وی با اشاره به عواملی که در ثبت رکورد تولید نسبت به سال‌های قبل تاثیر‌گذار بوده است گفت: آموزش مستمر پرسنل بهره‌برداری در جهت کنترل و چک هر چه بهتر پارامترهای کنترلی واحد با هدف بهینه‌سازی تولید و تشخیص زودهنگام مشکلات، چک دقیق و مداوم سایت و گزارش موارد خرابی تجهیزات و نشتی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن از جمله مواردی بوده که تاثیر بسزایی در افزایش تولید متانول داشته است.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی بوشهر ادامه داد: کنترل مشکلات تجهیزات و نحوه بهره‌برداری در قسمت‌هایی که دارای مشکل فنی بوده و امکان انجام آن به سادگی و بدون خارج کردن آن از سرویس میسر نبود، یکی دیگر از مسائلی بود که واحد بهره‌برداری توانسته با استفاده از تکنیک‌های فنی و توقف تولید مداوم، در کنترل شرایط و حفظ تولید موفق عمل کند.

شرکت پتروشیمی بوشهر؛ یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین زنجیره‌‌های صنعت پتروشیمی و همچنین تنها پالایشگاه گازی این صنعت را در اختیار دارد.