وی با بیان اینکه احداث سد «باغان» همسو با دستیابی به این اهداف با مشارکت وزارتخانه‌های نیرو در حال اجراست، افزود: اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه گاز فجر جم به نیابت از وزارت نفت از سال ۱۳۹۶ به این پروژه پیوست و تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان از سوی ما هزینه شده و در گام آخر نیاز شد با تزریق ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر این طرح تکمیل شود که این اتفاق افتاد. مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم تصریح کرد: وزارت نیرو اعلام کرد سد باغان امسال آبگیری می‌شود و امیدواریم تا پایان سال با تکمیل آن، تنگناهای مربوط به کمبود آب در منطقه حل و فصل شوند و مردم منطقه شهرستان جم و دشتی از آب این سد بهره ببرند.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح دیگری برای انتقال آب شیرین به منطقه جم گفت: آب خلیج‌فارس به عنوان آب آشامیدنی هم قرار است به منطقه انتقال داده شود تا همکاران صنعت نفت و مردم از آن استفاده کنند؛ به این ترتیب اقدام‌های مربوط به خطوط انتقال و تصفیه آب بر اساس تعهد و مسوولیت‌های وزارت نیرو انجام شده، اما بخشی از تامین مالی آن به‌عهده ماست و در شرکت ملی گاز مصوب شد ۷۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه پرداخت کنیم که در واقع شرکت مجتمع پارس‌جنوبی و شرکت پالایش فجر جم این هزینه را می‌پردازند که تعهد شرکت پالایش فجر جم حدود ۳/ ۳۱ میلیارد تومان است و این پروژه هم در حال تکمیل شدن است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان جدید در بیمارستان توحید جم که اعتبار حدود ۱۸۸ میلیارد برای آن تخصیص داده شده نیز پروژه دیگر پالایشگاه گاز فجر جم در حوزه مسوولیت اجتماعی است که تامین اعتبار آن در وزارت نفت و شرکت ملی گاز انجام شده و مسوولیت احداث آن از مهندسی بهداری و بهداشت صنعت نفت به مهندسی شرکت پالایش گاز فجر جم واگذار شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم از احداث بخشی از جاده انتقال از شهر جم به پالایشگاه خبر داد و گفت: محور شماره یک از سمت جم به پالایشگاه است، یک محور هم ۵ کیلومتر مانده به پالایشگاه است که آن هم تکمیل شده، متولی کار شرکت زیرساخت‌های وزارت راه است، اما تامین اعتبار آن را ما برعهده داریم. هاشمی در پایان تاکید کرد که اعتبار همه این پروژه‌های مهم مسوولیت اجتماعی برای خدمت‌رسانی به مردم منطقه بدون مشکل تخصیص داده شده است.