رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در مورد افزایش پیاپی قیمت‌ اوراق تسهیلات خرید مسکن به مسوولان وزارت راه و شهرسازی تذکر داده‌ایم، گفت: سیاستی که دولت در پیش گرفته به‌رغم اینکه سیاست‌های کلی بخش مسکن را اعلام نکرده است، در آینده موجب افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

سید مهدی هاشمی با اشاره به افزایش قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن در فرابورس تاکید کرد: این افزایش قیمت موجب اعمال فشار هزینه‌ بیشتر به مردم شده است که باید فورا درباره آن چاره‌جویی شود.

هاشمی شرایط فعلی بازار مسکن را رکودی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بازار مسکن در رکود قرار دارد، افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس، هزینه‌های اضافی به مردم و زوج‌های جوان تحمیل می‌‌کند. رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا وزیر راه و شهرسازی در جلسه سه‌شنبه کمیسیون عمران در خصوص افزایش قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن، پاسخگوی نمایندگان ملت خواهد بود. به گزارش «دنیای اقتصاد»، قیمت اوراق وام خرید مسکن از ابتدای امسال تاکنون حداقل با افزایش

۳۰ درصدی قیمت مواجه شده است.

به این ترتیب، قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی خرید مسکن در فرابورس، از ۶۵ هزار تومان در ابتدای امسال، دیروز به ۹۶ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت اوراق مسکن در شرایطی به مرز ۱۰۰ هزار تومان نزدیک شده است که متقاضیان خرید مسکن هم‌اکنون باید بابت دریافت وام ۴۵ میلیون تومانی، حدود ۹ میلیون تومان برای خرید اوراق هزینه کنند که اثر بخشی وام را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.