گروه مسکن: عضو شورای شهر تهران از توقف عملیات عمرانی فاز ۲ برج میلاد و مقاوم‌سازی گود ایجاد شده تا زمان تصمیم‌گیری نهایی شورای شهر در خصوص ادامه یا توقف این پروژه خبر داد. به گزارش «دنیای اقتصاد» در حالی که شورای شهر تهران در دوره گذشته ساخت فاز ۲ برج میلاد را مورد انتقاد قرار داده و دستور توقف آن را صادر کرده بود، شورای شهر تهران در دوره کنونی عنوان کرده گزارشی مبنی بر مرسوم بودن چنین ساخت وسازهایی در اطراف برج‌هایی مشابه برج میلاد در دنیا دریافت کرده است از این رو تصمیم‌گیری نهایی در مورد ادامه ساخت‌وساز این پروژه را به تدوین طرح جامع اراضی برج میلاد منوط کرده است.

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به توقف پروژه عمرانی میلاد ۲ گفت: در جلسه‌ای که با مدیر عامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران داشتیم تذکرات خود را در خصوص فاز ۲ برج میلاد مطرح کرده و قرار بر این شد گزارشی در این خصوص به شورا ارائه شود. او ادامه داد: در این جلسه طرح جدیدی نیز به شورا ارائه شد اما ما بررسی این طرح را به زمان تدوین طرح جامع اراضی میلاد موکول کردیم.

شاکری با بیان اینکه به جز طراحی فاز ۲، اصل ساخت‌و‌ساز در اطراف برج میلاد نیز مورد تردید است، گفت: جلسات مشترک میان کمیسیون عمران و شهرسازی و معماری شورا در حال انجام است و به زودی گزارش نهایی در این زمینه تهیه خواهد شد تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

ابوالفضل قناعتی عضو دیگر شورا نیز در این خصوص عنوان کرد: شورای شهر در دوره قبل اعتقاد داشتند این ساخت‌وسازها عظمت این برج را از بین خواهد برد.

او تاکید کرد: در جلسه اخیر با مسوولان شهرداری گزارشی ارائه شد که نشان می‌داد این نوع ساخت‌و‌سازها در اطراف برج‌های این چنینی مرسوم است به همین دلیل فعلا گود ایجاد شده در حال مقاوم‌سازی است تا تصمیم‌گیری نهایی برای اجرای این پروژه انجام شود.