مقصد جمعه‌های وزیر راه‌وشهرسازی میزبان آخوندی هم شد

گروه مسکن: شهر جدید پردیس و جوان‌ترین پروژه مسکن‌مهر در حال‌ساخت که در یکسال گذشته، هر جمعه مقصد بازدیدهای غیررسمی وزیر راه‌وشهرسازی بود، بعد از یک ماه وقفه، دیروز محل اولین سفر کاری عباس‌آخوندی شد. وزیر جدید راه‌وشهرسازی ساعت ۹ صبح روز جمعه گذشته با حضور در پردیس، از پروژه ۸۰ هزار واحدی مسکن‌مهر در این شهر بازدید کرد.

این پروژه سری آخر پروژه‌های مسکن‌مهر محسوب می‌شود که اوایل پارسال احداث آن کلید خورد و به دلیل اتمام ظرفیت پیش‌فروش سایر پروژه‌ها، بلافاصله با استقبال پیش‌خریداران تهرانی روبه‌رو‌ شد، به طوری که گفته می‌شود در حال حاضر نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر برای ۸۰ هزار واحد مسکن‌‌مهر پردیس ثبت‌نام کرده‌اند!

سفر دیروز عباس آخوندی به پردیس از یک‌سو علامتی بود به پیش‌خریداران بابت تداوم مراقبت و نظارت وزارتی بر این پروژه و از سوی دیگر هشدار غیرمستقیم محسوب شد برای پیمانکارانی که کار را تعطیل کرده‌اند.

آخوندی در پایان بازدید ۳ساعته خود، در جمع مدیران و معاونان از لزوم تغییر مدل واگذاری‌ها در مسکن‌مهر سخن گفت و اعلام کرد: نباید حق‌انتخاب مردم شامل جزئیات ساختمانی که قرار است صاحب آن شوند یا معماری داخلی واحد مسکونی، به دیگران سپرده شود و دیگران جای مردم پیشنهاد بدهند. بنابراین باید بتوانیم مدلی برای اصلاح روند واگذاری‌ها تعریف کنیم، ولو آنکه برخی هزینه‌ها به واسطه حق‌انتخاب‌ها بیشتر شود.

وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: کیفیت زندگی از موضوعات مهمی است که باید به ارتقای آن بیندیشیم و اگر با مردم گفت‌وگوی مستقیم داشته باشیم درمی‌یابیم که خدمات مطلوب، بر قیمت‌ها اولویت دارد.

آخوندی یکبار دیگر بر اعتبار قراردادهای دولت دهم با پیمانکاران مسکن‌مهر تاکید کرد و گفت: برای جلب اعتماد بین ما و پیمانکاران، اولین کار می‌تواند اجرای تعهدات باشد و در این مرحله چانه‌زنی برای افزایش قیمت، جایی ندارد.

درباره بازدید دیروز، هادی رستمیان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به «دنیای‌اقتصاد» گفت: وزیر معتقد است باید از نگاه یک شهروند و خریدار واحدمسکونی مسکن‌مهر ارزیابی شود تا مطالبات مشخص شود.

رستمیان افزود: وزیر راه‌وشهرسازی موضوع کنترل کیفیت را جزو اولویت‌های خود اعلام و بر فازبندی برای اسکان سریع پیش‌خریداران تاکید کردند. وزیر برای ایجاد مترو پردیس‌تهران نیز برنامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: آقای آخوندی خواستار ارائه برنامه یکپارچه شبکه حمل و نقل شهر جدید پردیس به تهران شدند و اعلام کردند چنانچه این برنامه تدوین و طراحی شده است در جلسه‌ای در دفتر ایشان ارائه شود و در صورتی که برنامه تهیه شده جامع و کامل نیست، در اسرع وقت کامل شود.