ساخت  ۳هزار مسکن  ارزان قیمت در شهرستان کلاله

فرماندار شهرستان «کلاله» درشرق استان گلستان، گفت: در اجرای «طرح تامین، مسکن اقشار کم‌درآمد»، امسال تعداد ۲هزار و ۹۲۰واحد مسکونی ارزان‌قیمت در این شهرستان ساخته می‌شود. به گزارش «ایرنا»، «سیدمهدی موسوی خورشیدی» در جلسه ستاد مسکن شهرستان‌ کلاله افزود: از این سهمیه تخصیصی، تعداد یک‌هزار و ۴۰واحد در دو شهر کلاله و «مراوه‌تپه» و بقیه نیز در مناطق روستایی احداث می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جذب اعتبار اختصاص یافته به‌این بخش، از اعضای ستاد مسکن و نیز مسوولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست در شناسایی و معرفی اراضی دولتی و غیردولتی متناسب برای اجرای طرح مسکن اقشار کم درآمد،

تلاش نمایند.

موسوی خورشیدی اضافه کرد: اعضای ستاد مسکن و دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید متقاضیان احداث مسکن را برای تشکیل تعاونی‌های خانوادگی، محله‌ای، عمومی و کارگری و نیز احداث شهرک‌های مسکونی درحاشیه شهرها و روستاها به صورت انبوه‌سازی، توجیه نمایند.

معاون عمرانی رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان گلستان نیز دراین جلسه با اشاره به‌اصول ۳۱ و ۴۳قانون اساسی که دولت را موظف به تامین مسکن مناسب برای مردم به‌خصوص اقشار کم درآمد نموده‌ است، گفت: وزارت مسکن و شهرسازی در اجرای این طرح، روستاییان، کارگران و اقشار کم‌درآمد را در اولویت قرار داده‌است.

«محمد پارسا» افزود: در اجرای این طرح، انبوه سازان و تعاونی‌های مسکن خانوادگی، محله‌ای، عمومی و کارگری در اولویت قرار دارند و از خدمات و مزایای ویژه برخوردار می‌شوند.

وی، واگذاری اراضی دولتی برای انبوه‌سازی بصورت قرارداد اجاره ۹۹ساله، معافیت ۵۰درصدی از عوارض شهرداری، انجام عملیات آماده‌سازی، پرداخت ۱۴۰‌میلیون ریال تسهیلات بانکی به‌واحدهای مسکونی شهری و ۶۵میلیون ریال تسهیلات به واحدهای مسکونی روستایی را از جمله خدمات و مزایای این طرح برشمرد.

شهرستان ۱۶۰هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان واقع است.