رییس کمیته مسکن مجلس گفت: آزادسازی سیمان و کنارکشیدن دولت، گرانی و کمبود سیمان در داخل را به وجود می‌آورد. محمدتقی کاویانی‌پور در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این که میزان تولید سیمان داخلی کمتر از نیاز کشور است، گفت: بر همین اساس مجلس به دولت مجوز داده است تا دستگاه‌های اجرایی، سیمان مورد نیاز خود را از خارج کشور تامین کنند.

وی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد سیمان را آزاد کند و خود را کنار بکشد، قطعا مشکلات سیمان و گرانی و کمبود در داخل خواهیم داشت، پس بهتر است که دولت از اهرم نظارتی خود در مورد توزیع و تولید سیمان استفاده کند و وزارت صنایع و معادن که متولی اصلی سیمان است نسبت به کنترل بازار اقدامات لازم را انجام بدهد.

کاویانی با اشاره به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مصوب شده در سال ۸۶ گفت: جذب و هزینه کرد این مقدار اعتبار احتیاج به مصالح ساختمانی به ویژه سیمان دارد و در حال حاضر سیمان مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های عمرانی بیش از حدی است که در داخل تولید می‌شود، به همین خاطر نظارت بیشتر دولت برای جلوگیری از بالارفتن قیمت سیمان ضروری است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس مخالفت خود را با خصوصی‌سازی سیمان اعلام کرد و افزود: سیمان کالای مصرفی و مورد نیاز مردم است و چنان چه در قالب خصوصی‌سازی عرضه شود چون بخش خصوصی به دنبال سود و منافع خود خواهد بود در نتیجه قیمت سیمان به شدت بالا رفته و گران به دست مصرف‌کننده می‌رسد.