میزان بالای آلودگی صوتی در تهران به حدی است که این شهر را در مقایسه با کلانشهرهای دیگر در وضعیت بحرانی قرار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این مطلب گفت:‌ عدم‌رعایت فاصله مجاز بزرگراه‌ها تا منازل مسکونی و نیز حجم بالای ترافیک در خیابان‌های شهر باعث شده است که میزان تراز آلودگی صدا در شهر تهران حدود ۲۰ تا ۲۵ دسیبل بالاتر از میزان استاندارد آن قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از راهکارهای عملی از جمله نصب دیواره صوتی، برای کاهش آلودگی صوتی مهم و ضروری است، گفت‌: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون امکان‌سنجی و طراحی جهت ایجاد دیواره صوتی برای حدود ۵ کیلومتر از حاشیه بزرگراه‌های شهر تهران به پایان رسیده است.

رشیدی گفت‌: در تمامی کشورهای دنیا طراحی و امکان‌سنجی برای ایجاد دیواره‌های صوتی در کناربزرگراه‌های شهر صورت می گیرد تا افراد ساکن این بزرگراه‌ها دچار آسیب ناشی از مشکلات مربوط به آلودگی صوتی نشوند.

وی در خصوص پیش‌بینی ایجاد و نصب دیواره صوتی در بزرگراه نواب گفت : نصب دیوار مذکور برای این بزرگراه پیش‌بینی نشده بود، اما این راهکار در جهت کاهش آلودگی صوتی برای این بزرگراه نیز می‌تواند ایجاد شود.

مدیر‌عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد‌: شرایط ایجاد دیواره صوتی به‌گونه‌ای نیست که در صورت عدم پیش‌بینی ایجاد این دیواره قبل از ساختن هر بزرگراه، نصب آن امکان‌پذیر نباشد. بنابراین حتی در صورت عدم پیش‌بینی می‌توان این دیواره‌ها را ساخت.