فرماندار مهاباد با تاکید بر رعایت دقیق ضوابط مسکن و شهرسازی در حوزه مدیریت شهری خواستار رعایت این ضوابط در انبوه‌سازی و آپارتمان‌سازی در سطح این شهر شد. به گزارش «ایرنا»، جعفر ذوالفقاری در جلسه بررسی تخلفات آپارتمان‌سازی در سطح این شهر افزود: متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل برخی اهمال‌کاری‌ها در این حوزه، شهر مهاباد تا حدودی از حالت توازن خارج شده است و در حالی که هدف، حرکت به سوی به روز شدن در بحث مدیریت شهری و ساختمان‌سازی است، متاسفانه این حرکت، شهر را از حالت توازن دور ساخته و اندکی بدقواره کرده است.

ذوالفقاری گفت: برای ما آنچه مهم است ایجاد یک امنیت اجتماعی و روانی و ایجاد شهری لطیف و آرام جهت یک زندگی سالم برای شهروندان است و در این بحث نباید این موارد را فدای بحث‌های حاشیه‌ای کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دغدغه دولت، توازن بخشی بر مجموعه ساخت‌و‌سازهای شهری است و در این راستا نباید مصلحت را بر قانون ترجیح داد.

فرماندار مهاباد گفت: هر چند که این تصمیم موجب کاهش سطح درآمد شهرداری می‌شود ولی الگوی اعلام شده از سوی مسکن و شهرسازی در شهر مهاباد باید تحت هر عنوان اجرا شود و باید با سودجویانی که قصد دارند توازن و قواره شهر را به هم بزنند، برخورد کرد.

همچنین مدیریت شهر باید به سوی یک مدیریت مدرن و به روز حرکت کرده و مسوولان ذی‌ربط باید چارچوبی مدون در یک فاصله زمانی ۲۰ساله برای آن تدوین کنند.

ذوالفقاری یادآور شد: شهر مهاباد وضعیت فیزیکی خاص خود را داشته و الگوبرداری عاریتی از دیگر شهرها و اجرای آن در این شهر نخواهد توانست مثمر‌ثمر واقع شود.

اخیرا افزایش انبوه‌سازی به طریق آپارتمان‌سازی و بلند مرتبه‌سازی در طی چند سال اخیر مشکلاتی را برای شهروندان مهابادی به وجود آورده است.