منوچهر یزدانی از افزایش میزان تولید واحدهای مسکونی از طریق تعاونی‌ها از حداکثر ۵۰‌هزار واحد به ۲۰۰‌هزار واحد در سال خبر داد و گفت: با این اقدام عملکرد بخش تعاون در تولید مسکن و اشتغال به ۴ برابر گذشته افزایش پیدا می‌کند. معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص ایجاد اشتغال بیشتر از طریق ورود به سایر بخش‌ها، گفت: در سند توسعه تعاون که نوعی سند اشتغال است، پیش‌بینی شده که تا پایان سال ۸۸ توزیع بخشی سرمایه‌گذاری و اشتغال صورت گیرد.

منوچهر یزدانی اظهار داشت: در توزیع بخشی همواره مهم‌ترین نکته قابل‌توجه میزان و درصد حضور بخش تعاون در سایر حوزه‌ها همچون مسکن و عمران، سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن، کشاورزی، بانک، بیمه و غیره است.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون در گذشته نیز با ایجاد تعاونی‌های مسکن در این بخش حضور داشته و طبق آمارها سالانه بین ۴۰ تا ۴۵‌هزار واحد مسکونی نیز توسط تعاونی‌های مسکن به اعضاء واگذار می‌شد.

معاون کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون با بیان اینکه در برنامه‌های جدید و طرح‌های توسعه تعاون قرار است رقم ساخت واحدهای مسکونی طی یک سال به ۲۰۰‌هزار واحد افزایش پیدا کند، گفت: قرار است، طبق برنامه‌های جدید عملکرد وزارت تعاون در بخش مسکن به ۴ برابر گذشته افزایش پیدا کند که به همان میزان نیز ایجاد اشتغال جدید صورت خواهد گرفت.