همه مجتمع‌های آپارتمانی در مشهد مکلف به داشتن پارکینگ شدند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: کنترل پروژه‌های شهرداری و نظارت بر زمان‌بندی‌های آنها باید در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گیرد. به گزارش «ایرنا»، محمد شیرمحمدی در نشست این شورا افزود: تدوین ساختاری نوین برای اجرا و کنترل پروژه‌های عمران شهری در دستور کار دومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد قرار گرفت که تصویب نشد و مناسب است در سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد پیگیری شود.

وی سیاست جدید شهرداری مبنی بر شروع نکردن پروژه‌های عمرانی جدید شهری را تایید کرد و گفت: پروژه‌های فاقد تملک، فاقد مطالعه و پروژه‌هایی که نقشه بهنگام و آماده ندارد به هیچ وجه نباید شروع شود.

همچنین شورای اسلامی شهر مشهد همه واحدهای مجتمع‌های آپارتمانی در این شهر را مکلف به داشتن پارکینگ کرد.

با این مصوبه، مقررات قبلی مبنی بر معافیت یک واحد از تامین پارکینگ اصلاح می‌شود.

در ادامه این مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد شهرداری را مکلف کرد به منظور پیشگیری از اختلاف بین ساکنان مجتمع‌های مسکونی در صورتی که به هر دلیل پارکینگ حذف شود، باید واحدهای بدون پارکینگ در پایان کار مشخص شوند.

در بند دیگری از این مصوبه آمده: شهرداری مشهد از ارجاع تخلف عدم تامین پارکینگ به کمیسیون‌های ماده ۱۰۰به جز در مواردی که خود اجازه ساخت پارکینگ را نداده و یا تامین پارکینگ را بنا بر ضوابط الزامی نمی‌داند خودداری کند.

در ادامه این مصوبه دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری مشهد مکلف شده کمیسیون ویژه‌ای را برای رسیدگی به تخلفات مربوط به عدم تامین پارکینگ تشکیل داده و تخلفات را به این کمیسیون ارسال کند.

بند انتهای این مصوبه نیز شهرداری مشهد را مکلف کرد ضوابط پارکینگ را در کاربری‌های مختلف ظرف مدت یک ماه بازنگری کرده و برای تصویب به شورای اسلامی شهر مشهد تقدیم کند.

بنا بر مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر مشهد، در معابر اختصاصی با هر متراژ با تشخیص کمیته نظارتی آسفالت معابر و ساخت پیاده‌رو باید به صورت مشارکتی و طبق ضوابط مربوطه انجام شود.