گروه مسکن- عملیات پیاده‌رو‌سازی خیابان جنت‌آباد، در حال حاضر در پنج جبهه کاری فعال است و تا پایان شهریور ماه سال‌جاری به اتمام می‌رسد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه‌پنج، مهندس پژمان پشمچی‌زاده، معاون فنی و عمرانی منطقه، با بیان مطالب فوق گفت: براساس برآورد اولیه باید ۱۴‌هزار و ۴۰۰ مترمربع پیاده‌رو و کفپوش ایجاد می‌شد که در حال حاضر بیش از ۸‌هزار مترمربع از آن به انجام رسیده است. همچنین از دو‌هزار و ۴۰۰ متر نهرسازی در دو طرف خیابان، بیش از دو‌هزار متر آن اجرا شده که شامل کاهش عرض، افزایش ارتفاع و اجرای پوشش نهر است و پس از اجرا، عرض پیاده‌رو افزایش یافته و به ۴۰/۶متر خواهد رسید.

وی در ادامه به مشکلات پروژه اشاره کرد و گفت: سال گذشته قرار بود اختصاص اعتبار برای پروژه پیاده‌روسازی جنت‌آباد، حد فاصل میدان چهار باغ تا بزرگراه ایرانپارس، صورت گیرد، بر همین اساس کار عمرانی در سه جبهه آغاز شد، اما به دلیل محقق نشدن بودجه و وجود معارضان تاسیساتی عملیات احداث آن به کندی انجام می‌شود. همچنین یکی دیگر از موارد کند شدن پروژه، عدم همکاری بر خی مالکان واحد‌های تجاری در مسیر پروژه بود. تمامی این موارد دست به دست هم داد تا پروژه بیش از زمان پیش‌بینی شده طول بکشد.

پشمچی‌زاده افزود: در سال ۸۶ با تامین اعتبار لازم، کار از سه جبهه به پنج جبهه افزایش یافت و با توجه به افزایش فعالیت، تاکنون تقریبا ۸۰‌درصد کار انجام شده و مابقی تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی منطقه پنج شهرداری با اشاره به ویژگی‌های پروژه پیاده‌رو‌سازی خیابان جنت‌آباد گفت: ویژگی‌های این پیاده‌روی جدید، استفاده از کف‌پوش استاندارد، ایجاد معبر ویژه نابینایان، تغییر طرح کفپوش در تقاطع‌های فرعی و ایجاد رمپ‌های مخصوص آسیب‌مندان و همسطح‌سازی آنها است.