میدان جهاد که به میدان شهید فاطمی شهرت دارد، یکی از معروف‌ترین مناطق مرکزی شهر تهران است. این میدان گذشته از آنکه به بزرگ‌ترین خیابان تهران (خیابان ولی‌عصر) متصل است، از شمال به منطقه یوسف‌آباد و از جنوب به بلوار کشاورز و از غرب به خیابان کارگر شمالی هم راه دارد.

گذشته از آن، ورودی‌های بزرگراه کردستان باید مسیر این میدان را طی کنند تا بتوانند از مسیر بزرگراه کردستان به مناطق شمالی تهران بروند و برعکس آنها که قصد دارند از مناطق شمالی تهران، به مرکز شهر بیایند، اگر راه مسیر بزرگراه جلال آل احمد را انتخاب نکنند، باید راه محدوده میدان فاطمی را انتخاب کنند.
وجود ساختمان سیاسی‌ترین وزارتخانه، کشور با هیبت خاصی که دارد، حال و هوایی امنیتی به منطقه داده است. چند قدم از میدان جهاد به سمت خیابان شهید فاطمی که حرکت کنید، ساختمان وزارت کشور را می‌بینید که همواره پررفت و آمد است و پرجنب‌وجوش.
میدان جهاد جزو مناطق مشمول طرح زوج و فرد پلاک خودرو است. با این وجود همواره به دلیل عبور و مرور زیادی که از مسیر بزرگراه کردستان صورت می‌گیرد، شاهد راه‌بندان در این محدوده هستیم.
اگر از خیابان ولی‌عصر به سمت میدان جهاد حرکت کرده باشید، به طور قطع تابلوی هشداردهنده وضعیت آلودگی هوا را دیده‌اید. معمولا این تابلو، ‌وضعیت هوای محدوده میدان جهاد را آلوده نشان می‌دهد. البته گاهی این وضعیت در حالت هشدار هم قرار می‌گیرد.
در مجموع محدوده میدان جهاد محدوده مناسبی برای دایر کردن دفتر کسب و کار است. اما هرچه از میدان، به سمت خیابان‌های فرعی این محدوده حرکت کنید، آپارتمان‌های مناسبی پیدا می‌کنید که ایده‌آل برای زندگی هستند.
در این محدوده، پارک، مکان‌های ورزشی، نانوایی، بیمارستان، مسجد، بزرگراه، بانک و رستوران‌های متعددی وجود دارد که دغدغه شما را برای تامین مایحتاج، برطرف می‌کند.