بزرگراه آیت‌ا.... کاشانی در منطقه5 تهران واقع شده که از فلکه دوم صادقیه به سمت غرب تا بلوار آسیا ادامه دارد و از شمال تا جنوب از بزرگراه رسالت تا بلوار فردوس خاتمه می‌یابد بزرگراه ستاری از بزرگراه آیت‌ا.... کاشانی می‌گذرد در عین حال میدان نور نیز در این منطقه جای گرفته است.

همچنین بزرگراه آیت‌ا... کاشانی در تقاطع بلوار جنت‌آباد قرار گرفته است. شهرداری منطقه ۵ و کلانتری شهر زیبا از مشخصه‌های این بزرگراه است.
پارک زنبق، پارک عسل، پارک اردکانی، پارک میعاد، پارک تربیت، پارک یاران و پارک ژاندارمری در این بزرگراه واقع شده است. خانه فرهنگ محله میثاق، بازار میوه و تره‌بار، بوستان فردوس و بوستان گلدشت در این منطقه قرار گرفته است.
همچنین در این منطقه ۲فرهنگسرا و حدود ۷ تا ۸ ورزشگاه وجود دارد.
در بزرگراه آیت‌ا... کاشانی بافت شهری نوساز است و کمتر بافت فرسوده به چشم می‌خورد همچنین اغلب خانه‌های این منطقه در 7 تا 8 سال قبل ویلایی بود اما طی سال‌های اخیر به سمت آپارتمان‌سازی پیش رفته و همین امر به نوساز شدن بافت این منطقه کمک کرد.
بزرگراه آیت‌ا... کاشانی به دلیل واقع شدن در غربی‌ترین نقطه تهران از مرکز شهر فاصله دارد و همین امر موجب شده کاربرد این منطقه بیشتر مسکونی باشد تا تجاری. بیمارستان پیامبران در این منطقه یک مرکز پر‌مراجعه‌کننده است.