دولت چین اعلام کرد قصد دارد راهکار جدیدی را برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در این کشور در پیش بگیرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دولت چین اعلام کرد به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت مسکن، از این پس کنترل‌ها بر نحوه استفاده از زمین را تشدید خواهد کرد.

در شرایطی که پکن سرمایه‌گذاری کلانی در توسعه بخش املاک و مستغلات انجام داده است، افزایش تورم و رشد قیمت مسکن، نگرانی دولتمردان چین را به دنبال داشته است.

در همین باره معاون وزیر زمین و منابع چین اعلام کرد دولت قصد دارد به منظور جلوگیری از افزایش قیمت مسکن، عرضه زمین را در شهرهایی که قیمت مسکن در آنها یکباره افزایش یافته است، شدیدا کنترل نماید.

دولت چین هفته گذشته اعلام کرد که قیمت مسکن در ماه نوامبر نسبت به یک سال قبل ۲/۵درصد افزایش یافته است، اما در شهرهایی مثل پکن رشد قیمت‌ها تا ۱۱درصد نیز می‌رسد.

وزارت زمین و منابع چین در ماه نوامبر اعلام کرده بود که از ابتدای سال ۲۰۰۷ تعرفه‌های استفاده از زمین برای ساخت‌وسازهای جدید را دو برابر خواهد کرد.

چین نیز همچون ایران با انبوه پروژه‌های عمرانی روبه‌رو است که موجب افزایش قیمت مصالح ساختمانی و به هم‌ خوردن عرضه و تقاضای مسکن در شهرهای بزرگ شده است و همین امر قیمت مسکن در این کشور را به یکباره افزایش داده است.