شیوه‌نامه تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی در زمینه طراحی، اجرا و نظارت جهت اقدام از اول بهمن‌ سال‌جاری ابلاغ شد. به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»، در ۱۱ ماده با عناوین تعاریف، عوامل موثر در تمدید و اتقا، وظایف کار گروه، کمیته آموزش استان، وظایف کمیته آموزش استان، وظایف دفتر، وظایف سازمان مسکن استان، مجری آموزشی، مدرسان و عناوین و سرفصل‌های دوره‌‌های آموزشی تدوین شده است.

براساس این گزارش عواملی نظیر شرکت در دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون پایان دوره‌ها، شرکت در سمینارها و همایش‌ها، داشتن تالیفات و پژوهش، داشتن سوابق حرفه‌ای موثر از جمله عواملی هستند که در تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی موثر هستند.

همچنین در این شیوه‌‌نامه وظایف کارگروه، تدوین اصول و ضوابط برنامه‌های آموزشی مشتمل بر عناوین، سرفصل‌ها، مدت زمان و نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای مهندسی ساختمان و نحوه امتیازبندی آنها و تعیین ضوابط ارزیابی صلاحیت مجریان آموزشی و مدرسان جهت صدور پروانه آموزش عنوان شده است.

کمیته آموزش استان به تعریف شیوه‌نامه تمدید و ارتقای پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی متشکل از هفت‌نفر از مهندسان و صاحبنظران در حداقل سه‌گروه اصلی (معماری و شهرسازی، عمران و تاسیسات) که دارای پروانه اشتغال به کار حداقل پایه دو اصلی و ۵سال سابقه کار مفید آموزشی باشند، است.