سازمان مسکن و شهرسازی با تعاونی‌ها همکاری نمی‌کند

گروه مسکن- با وجود پیگیری‌های مکرر تعاونی‌ها سازمان مسکن و شهرسازی و وزارت مسکن همکاری خوبی با تعاونی‌های مسکن نداشته‌اند. رحیم یوسفی، مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه سه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، مهم‌ترین چالش‌های تعاونی‌های مسکن در ساخت و ساز را، ساخت مسکن توسط تعاونی‌ها و نحوه تعامل با سازمان مسکن و شهرسازی عنوان کرد.

عضو کمیته برنامه‌ریزی و تامین مسکن کارکنان فرهنگیان استان تهران افزود: می‌توان در راستای ایجاد مسکن توسط تعاونی‌ها کمیته‌ای متشکل از تعاونی‌های فعال در بخش مسکن بهینه تشکیل داد. وی تصریح کرد: سازمان مسکن در این راستا مجوزهای لازم را برای تعاونی‌های مسکن صادر کند.بازرس اتحادیه مسکن فرهنگیان استان تهران خاطرنشان کرد: با صدور مجوز لازم توسط سازمان مسکن و شهرسازی تعاونی‌های دارای مجوز می‌توانند برای سایر تعاونی‌های ساخت و ساز،خانه بسازند. دیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه سه افزود: در صورت اجرای طرح فوق به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی در هزینه ساخت و ساز و هزینه‌های بالا سری انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: نظارت وزارت تعاون بر کاهش تنش‌های پیش پا افتاده که توسط برخی افراد به وجود می‌آید، از اتلاف وقت ممانعت به عمل می‌آورد. یوسفی اظهار داشت: ارتباط مستقیم اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن با کارخانه‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی می‌تواند در کاهش هزینه ساخت تاثیرگذار باشد.همچنین در صورت تعامل اعضای شورای شهر باتولیدکنندگان و تعاونی‌ها می‌توانیم خدمات ارزنده‌ای را به اقشار آسیب‌پذیر ارائه دهیم. مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه سه در پاسخ به سوالی مبنی بر ابلاغ بند ج اصل ۴۴ قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تاثیر آن بر بهبود روند تعاونی‌ها خاطرنشان کرد: ابلاغ بند ج قانون اساسی و حرکت خوبی که بر مبنای آن توسط دولت شروع شده است، می تواندمنجر به آن شود که در قالب این اصل تعاونی‌ها بتوانند خدمات مناسبی را به اقشار کم توان جامعه ارائه دهند. وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اجرای دستورات ابلاغیه بند ج معضلات تعاونی‌ها برطرف می‌شود. یوسفی با اشاره به سهم ۲۵درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور اظهار داشت: تعاونی‌های مسکن می‌توانند سهم عمده‌ای در پویایی اقتصاد با توجه به گستردگی حجم فعالیت‌ها داشته باشند. مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه سه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت‌های صورت گرفته توسط این شرکت تعاونی اظهار داشت: تاکنون ۷۰۰ واحد مسکونی از طریق تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه با کیفیت مناسب و بهینه ساخته شده است.

یوسفی تصریح کرد: از طریق ساخت‌وساز مسکن تعاونی‌ها می‌توانند نقش بسزایی را در رونق اقتصاد داشته باشند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۶۰۰واحد مسکونی توسط این شرکت تعاونی در دست ساخت قرار دارد.یوسفی تصریح کرد: فرهنگیان و وابستگان می‌توانند برای ثبت‌نام به این تعاونی مراجعه کنند.بازرس اتحادیه مسکن فرهنگیان استان تهران افزود: شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه سه طی ۵سال اخیر سه بار موفق به دریافت لوح تقدیر شده است.تنها کاندیدای اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن استان تهران در شورای شهر تصریح کرد: تعامل مثبت شورای شهر با تعاونی‌ها گام مثبتی در راستای کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها خواهد داشت.وی خاطرنشان کرد: شورای شهر تهران باید با ارائه زمین با کاربری مسکونی به تعاونی‌ها گام مثبتی در راستای ارتقای تعامل شورای شهر با تعاونی‌ها بردارد.بازرس اتحادیه مسکن فرهنگیان استان تهران با اشاره به افزایش هزینه ساخت‌وساز و مصالح ساختمانی تصریح کرد: دولت می‌تواند از طریق اختصاص وام به تعاونی‌ها در تثبیت هزینه ساخت‌وساز موثر باشد.