معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از اجرای طرح تجمیع تابلوهای نشانه شهر تهران در سال جاری خبر داد و اجرای آن را گامی دیگر در راستای ایجاد آرامش بصری و ارتقای کیفیت سیمای پایتخت برشمرد. به گزارش «ایسنا»، مهندس مهدی گلشنی، هدف از اجرای طرح ساماندهی تابلوهای نشانه را ساماندهی و حذف آشفتگی و اغتشاشات بصری عنوان کرد و افزود: در حال حاضر انواع تابلوها شامل تابلوهای شناسایی مسیر، علائم راهنمایی و رانندگی، اسامی خیابان‌ها، مطب پزشکان و غیره بر روی پایه‌های مختلف در سطح خیابان‌ها و معابر نصب شده و هر یک معرف مکان یا موضوع خاصی هستند، همچنین نصب تابلوهای مختلف با پایه‌های متعدد در سطح شهر و به ویژه تقاطع‌ها موجب شده تا سازمان زیباسازی شهر تهران طرح تجمیع تابلوها را در سال جاری به اجرا درآورد.

وی درباره طرح تجمیع تابلوهای پایه‌دار معابر شهر تهران اظهار کرد: بر اساس این طرح در تقاطع‌های شهر به جای پایه‌های متعدد برای نصب تابلوهای مختلف، یک پایه واحد نصب و تمام تابلوهای شناسایی و راهنمایی بر روی این پایه قرار گیرد.

مهندس گلشنی با تاکید بر ضرورت حذف تدریجی پایه‌های متعدد تابلوهای نصب شده در سطح معابر و تقاطع‌های شهر تهران افزود: حذف هر یک از این پایه‌ها و اجرای طرح تجمیع تابلوها موجب حذف عناصر زائد از سطح شهر و به دنبال آن ایجاد آرامش بصری و ارتقای کیفیت سیمای شهر می‌شود.