استاندار کرمان با تاکید بر اطلاع‌رسانی تسهیلات دولت در بخش مسکن اظهار داشت: علاوه بر اطلاع‌رسانی به مردم، باید بین تعاونی‌ها رقابت ایجاد و در تشکیل تعاونی‌های مسکن از همه اقشار جامعه استفاده شود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رئوفی‌نژاد در جلسه شورای مسکن با بیان این مطلب افزود: تمام زمین‌های مازاد دولتی باید در اختیار شورای مسکن قرار گیرد و این زمین‌ها نیز به تعاونی‌ها واگذار شود.

وی در جمع اعضای شورای مسکن استان بر تشکیل دو کمیته در بخش مسکن روستایی و شهری بطور جداگانه تاکید و خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز کمیته مسکن با نظارت شورای مرکز استان و با مسوولیت فرمانداران باید تشکیل شود. در این جلسه رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کرمان گزارشی از زمین‌های قابل استفاده برای اجرای طرح‌های مسکن‌ و شهرسازی ارائه کرد.

فرج‌ا... عطایی با اشاره به طرح مسکن اجاره‌ای دولت گفت: در این طرح زمین در اختیار شرکت تعاونی قرار می‌گیرد و بعد از ۲۰درصد پیشرفت کار به ازای هر واحد مسکونی با رعایت الگو ۱۴ میلیون تومان وام از سوی دولت پرداخت می‌شود. وی یادآور شد: در طرح حق بهره‌برداری از زمین یا اجاره ۹۹ ساله نیز دولت با کمک تعاونی‌ها زمین را آماده سازی می‌کند و در این طرح نیز دولت تا سقف ۱۴میلیون به تعاونی‌ها وام می‌دهد.