مهدی هاشمی رییس شد

هاشمی در همین ابتدا نقدهایی به سازمان نظام مهندسی دارد

گروه مسکن- فرید قدیری: مهدی هاشمی که ۱۶ دی سال گذشته با حکم مستقیم از وزیر مسکن، موفق شد به هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران ورود کند، روز گذشته با دریافت یک حکم دیگر از مقام ارشد دولت مجوز ورود به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی را گرفت. رییس‌جمهور در حکمی مهدی هاشمی را به مدت سه سال به ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب کرد. این پست بالاترین رده در حوزه نظام مهندسی محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که سازمان‌های نظام مهندسی همه استان‌ها زیرمجموعه آن قرار می‌گیرند.

ورود مهدی هاشمی به سازمان نظام مهندسی بعد از آن صورت گرفت که نتایج انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران در سال گذشته به مدت ۶ ماه حالت تعلیق به خود گرفته بود و مسوولان نسبت به برخی نتایج ایرادهای قانونی گرفته بودند. این انتخابات در زمان وزیر سابق مسکن برگزار شد، اما نتایج آن باید توسط علی نیکزاد وزیر کنونی تایید می‌شد که سرانجام نیکزاد بعد از بررسی و استعلام حقوقی و مشورت با مراجع رسمی از جمله معاونت حقوقی دفتر ریاست جمهوری حکم تنفیذ هیات مدیره سازمان نظام مهندسی تهران را امضا و ابلاغ کرد. در احکام امضا شده، اسم مهدی هاشمی نیز وجود داشت.

اکنون مهدی هاشمی یک حکم جدید نیز از رییس جمهور گرفته که به موجب آن، جایگاه او در نظام مهندسی به بالاترین حد ممکن رسیده است. این حکم طبق آنچه محمود احمدی‌نژاد در آن مرقوم کرده به استناد رای شورای مرکزی داده شده است.

رییس جدید سازمان نظام مهندسی دیروز همزمان با اعلام رسمی حکمش و در ابتدای کار خود با خبرگزاری مهر گفت‌وگو کرد و برای اداره این سازمان گفت: نبود ساختار و سازماندهی مناسب در این سازمان باعث شده است که به قانون عمل نشود.

هاشمی تاکید کرده می‌خواهد با شهرداری‌ها تعامل مطلوب داشته باشد و در عین حال قصد دارد سند راهبردی تنظیم کند.