پروژه مسکونی اوین قانونی است اما به صلاح شهر نیست

نایب رییس شورای شهر تهران در پایان جلسه غیرعلنی دیروز در غیاب سخنگوی شورا، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشریح جزئیات جلسه پرداخت. به گزارش دنیای‌اقتصاد حسن بیادی در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه ساخت و ساز در حاشیه رود دره «اوین» نیز مورد بررسی قرار گرفت؟ اظهار کرد: این موضوع مجددا مطرح شد و با توجه به اظهارات اخیر شهردار تهران در مورد این پروژه، توضیح داده شد که اقدامات آنها در رود دره اوین کاملا قانونی و پروانه صادر شده نیز قانونی است.

بیادی یادآور شد: شهرداری تهران به دنبال آن است که به دلیل شرایط عمومی شهر، حقوق مکتسبه مالکان این زمین و پروژه را خریداری کرده و با آنها به توافق برسد، اما این توافق حاصل نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چطور در اظهارات قبلی اعضای شورای شهر تهران صحبتی از قانونی بودن این پروژه نبود و به عکس برخی از اعضای شورای شهر تهران غیرقانونی بودن این پروژه را اعلام کرده بودند و حال در مورد قانونی بودن پروانه صحبت به میان می‌آید، پاسخ داد: از همان ابتدا نیز قبول داشتیم که این پروژه قانونی است، اما به صلاح شهر است که اگر در یک نقطه اجازه ساخت و ساز داده می‌شود، شرایط برای ساخت و ساز دیگران نیز فراهم باشد تا برخی از سرمایه‌گذاران متضرر نشوند.

نایب رییس شورای شهر تهران در ادامه تاکید کرد: صدور پروانه این پروژه مجاز و قانونی است و هر توافق بعدی باید با رضایت مالکان صورت گیرد.