بازتاب گزارش دنیای اقتصاد در فضای مجازی

گروه مسکن - گزارشی که با عنوان «زنگ زلزله تهران از حصارک» دیروز در این صفحه منتشر شد بلافاصله روی خروجی سایت خبری «تابناک» و «الف» قرارگرفت و چند ساعت بعد، بازدیدکنندگان تابناک نظراتشان را درباره امکان پیش بینی زلزله بزرگ تهران به کمک دستگاه پیش نشانگر امواج الکترومغناطیس اعلام کردند. جالب‌ترین نظرات درباره این گزارش به شرح زیر است: «بسیار عالی! دست متخصصان درد نکند. ولی باید حتما به راه‌های تخلیه هم فکر کرد. می‌دانید که ورودی و خروجی‌های تهران برای یک تعطیلی به چه روزی در می‌آید خدا به داد برسد اگر بعد از یک چنین هشداری بخواهد تخلیه شود.»

«پیش‌بینی زلزله ؟ خیلی ادعای بزرگی است! در هر صورت امیدواریم که کشورمان چنین تکنولوژی پیشرفته ای داشته باشد.»

«مهم نیست چه دستگاهی را کجا نصب کرده‌اند مهم این است که مردم باخبر شوند»

«حداقل به لوله‌هایی که باتری‌های خورشیدی را روی آن گذاشته‌اند یک رنگ می زدند.!»

«من فقط می‌دانم کشورهایی که حرف اول را در زلزله و زمین شناسی می‌زنند طی تحقیقاتی که انجام داده‌اند ۲۰ ثانیه زودتر می‌توانند وقوع زلزله را اعلام کنند.»

«با سلام و تشکر بابت پیگیری مشکل زلزله تهران که عملی شدن طراحی شما جان ده‌ها میلیون نفر در تهران را نجات می‌دهد، اما چند کار ضروری‌ است اول اینکه در کنار پیشرفت این کار سیستم اطلاع رسانی درستی طراحی شود.

«مثلا دو نیمه شب اگر این اتفاق بیفتد با یک سیستم مطمئن باید به مردم در حال خواب خبر داد. دوم، اطلاع‌رسانی زلزله حداقل به دولت یا یک تذکر کلی به مردم و سوم نصب آن در دیگر نقاط تهران و شهرستان‌ها البته به گفته شما با همکاری دولت و دیگر ارگان‌های دولتی و به دور از موازی‌کاری.»

«چند وقت پیش نیز مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان چنین ادعایی را مطرح کرد.»