100 بازدید از پروژه 1100 واحدی مپسا

گروه مسکن- بزرگترین پروژه صنعتی‌سازی مسکن که با ظرفیت احداث ۱۱۰۰ واحد مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند در حال اجرا است، به نمایشگاه ساختمانی تبدیل شده به‌طوری‌که طی سه ماه اول امسال بیش‌از ۱۰۰ شرکت، سازمان، نهاد نیمه دولتی و تیم‌های دانشجویی از این پروژه بازدید علمی به عمل آورده‌اند. در پروژه ۱۱۰۰ واحدی که توسط شرکت مپسا - وابسته به وزارت صنایع و معادن- در حال ساخت است، بیش‌از ۵ فناوری نوین ساختمانی بکار گرفته شده‌اند که حدود ۲۱ کارخانه و انبوه‌ساز در این پروژه مشغول به کار هستند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، ظرفیت‌سازی برای استفاده از تولیدات کارخانه‌ای، توانمندسازی شرکت‌های مجری، معرفی سیستم‌های نوین ساختمانی و بالاخره آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج از مهم‌ترین اهداف از بدو تاسیس شرکت مپسا بوده است که از این رو پروژه ۱۱۰۰ واحدی در شهر جدید پرند هم با همین انگیزه شروع شد.

شرکت مپسا تاکنون در راستای آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج صنعتی‌سازی ساختمان و فناوری‌های نوین ساختمانی، ۱۷ هزار نفر ساعت آگاهی لازم را به صورت مستقیم به متخصصان، کارشناسان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با صنعت ساختمان، در کارنامه خود ثبت کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر از مجموع نیم میلیون واحد مسکونی مهر که توسط انبوه‌سازان در زمین‌های ۹۹ ساله مناطق مختلف کشور در حال ساخت است، بیش از ۱۰۰هزار واحد مسکونی از طریق صنعتی‌سازی احداث می‌شود.

آنچه طی یک سال اخیر در بازار ساخت‌و ساز تحت عنوان «صنعتی‌سازی» رایج شده، نتیجه تمرکز برنامه‌ریزی‌های دولت در یک شرکت بزرگ تحت عنوان «مپسا» بوده است.