توزیع لیست تولیدکنندگان مصالح استاندارد در  شهرداری تهران

گروه مسکن- به دنبال توزیع کتابچه معرفی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استاندارد در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از این پس شرایطی فراهم خواهد شد که مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت وسازها مورد استفاده جدی قرار گیرد. علی اصغر کیهانی، مشاور موسسه استاندارد استان تهران با اعلام این خبر گفت: در کتابچه مذکور لیست مدونی از تولیدکنندگان مصالح استاندارد که تاییدیه موسسه استاندارد را دارند به چاپ رسیده است که با الزام سازندگان به استفاده از این محصولات شرکت‌ها و تولیدکنندگان غیرمجاز ساختمانی از چرخه ساخت و ساز حذف خواهند شد.

مدیر بزرگ‌ترین کارخانه تولید بتن آماده تاکید کرد: پیشتر این کتابچه در استان تهران توزیع شده بود و به دنبال پیگیری‌های موسسه استاندارد، اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران نیز در این زمینه اقدام به همکاری کرد و هم‌اکنون به موسسه استاندارد اجازه توزیع این کتابچه را در سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران داده است. مشاور موسسه استاندارد تهران تاکید کرد: به موجب توافق‌های صورت گرفته در این زمینه مابین اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران و همچنین موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران کتابچه «معرفی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استاندارد» در زمان صدور پروانه ساختمانی در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.وی اذعان داشت: موسسه استاندارد به دنبال نهادینه کردن به‌کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها است که با همکاری رضایت‌بخشی که شهرداری تهران در این راستا با موسسه استاندارد شروع کرده بسترهای مناسبی جهت عملی کردن این مهم فراهم شده است.کیهانی تاکید کرد: واحدهای تولیدی استانداردی که نامشان در این کتابچه آمده است، پروانه کاربری شان از نظر موسسه مجاز شناخته شده است و لذا می توانند مراجع مطمئن و استانداردی برای تهیه مصالح ساختمانی باشند.مشاور موسسه استاندارد تهران تاکید کرد: مصالح استاندارد معرفی شده در این کتابچه هم شامل مصالح عمده ساختمانی نظیر آهن، فولاد، سیمان و ... و هم شامل مصالح جزئی نظیر کاشی و شیرآلات و... است.

کیهانی افزود: به دنبال صدور مجوز توزیع این کتابچه در بین شهرداری مناطق ۲۲گانه که در تاریخ ۳۱/۳/۸۹ صادر شده، تاکنون به بیش از ۱۵ شهرداری کتابچه ارسال شده است و به زودی عملیات توزیع به پایان خواهد رسید.