برنامه انبو‌ه‌سازان تهران برای زوج‌های جوان

گروه مسکن - لیلا درخشان: رییس انجمن انبوه‌سازان تهران از نهایی شدن برنامه‌ای برای زوج‌های جوان خبر داده است که بر مبنای آن، کلنگ ۸ هزار واحد مسکونی مهر در اطراف تهران تا پایان امسال زمین خواهد خورد. قیمت تمام شده و متراژ این واحدها به گونه‌ای است که امکان خرید آن توسط زوج‌های جوان وجود دارد. به گزارش دنیای اقتصاد پیشتر و همزمان با آغاز اجرای طرح مسکن مهر، اصرار انبوه‌سازان به منظور ورود آنان به طرح مسکن مهر، به انعقاد تفاهم‌نامه کانون سراسری انبوه‌سازان با وزارت مسکن و شهرسازی منجر شد که ماحصل این تفاهم‌نامه، واگذاری زمینی با نام زمین سلطان‌آباد در استان کرج بود.

بر این اساس و با گذشت کمتر از یک سال از انعقاد این تفاهم‌نامه، انبوه‌سازان تهرانی وارد فاز اجرایی این قرارداد شده‌اند که به موجب آن در فاز اول این پروژه، قرارداد ساخت ۵ هزار واحد مسکونی منعقد خواهد شد و در فاز بعدی آن نیز تا اوایل سال آتی در نهایت قرار داد ساخت ۸ هزار واحد مسکونی در قالب این پروژه منعقد خواهد شد.

در همین حال هزینه احداث هر مترمربع واحد مسکونی در قالب این پروژه حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۳۲۰ هزار تومان است. ایرج رهبر - رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران - در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد در تشریح جزئیات اجرایی این پروژه گفت: در حال حاضر کلیه اقدامات اولیه به منظور اجرای ساخت‌وساز این پروژه انجام شده است و بر این اساس قرارداد اجرایی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی طی روزهای آینده از سوی شرکت‌های داوطلب همکاری در این زمینه بسته خواهد شد.

رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران در خصوص متراژهای به کار گرفته شده در این واحدها گفت: اساسا تنوع متراژ در ساخت این واحدها به عنوان اصلی مهم مد نظر قرار گرفته است و به این ترتیب مساحت این واحد بین ۶۰ تا ۸۰ متر مربع در نوسان است.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه برخی از زوج‌های جوان فاقد استطاعت مالی برای پرداخت سهم آورده خود در این پروژه هستند از این رو با تمهیدات در نظر گرفته شده اقدام به کاهش متراژ بنا کرده‌ایم تا از این رهگذر با کاهش سهم آورده، آنها بتوانند در طرح مسکن مهر صاحبخانه شوند. وی تاکید کرد: حداکثر دوره کلی ساخت این واحدها کمتر از دو سال برآورد شده است و در صورتی که مشکلات بازدارنده‌ای رخ ندهد قطعا شاهد احداث واحدها سر موقع خواهیم بود. به گفته وی اولویت ساخت این واحدها بر مبنای صنعتی‌سازی است.