گروه مسکن- «به علت عدم پرداخت تسهیلات بانکی صورت گرفت: توقف طرح مسکن مهر در اصفهان» این تیتر خبری است که دیروز در صفحه نخست روزنامه محلی «اصفهان امروز» با فونت درشت چاپ شد. مدیرکل تعاون استان اصفهان در جمع خبرنگاران اصفهانی در این باره گفت: طرح مسکن مهر به دلیل عدم پرداخت تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش روزنامه «اصفهان امروز» رسول حامدیان در این نشست با اشاره به سهم صدهزار واحدی واگذاری مسکن مهر به اقشار کم‌درآمد در استان اصفهان تا پایان سال‌جاری اظهار داشت: ۳۱۵ هزار نفر در استان در قالب این طرح ثبت‌نام کردند که با توجه به اولویت‌بندی زمانی تاکنون ۸۰هزار متقاضی واجد شرایط سازماندهی شده‌اند.وی خاطرنشان کرد: سازماندهی ۶۴هزار متقاضی واجد شرایط، در قالب ۳۲۵ تعاونی تازه‌تاسیس مسکن مهر و ۱۶هزار متقاضی دیگر از طریق ۲۱۱ تعاونی کارمندی انجام گرفت.

حامدیان در عین حال افزود: با وجود تخصیص زمین از سوی سازمان مسکن و شهرسازی به تعاونی‌های مذکور، بانک‌ها اعلام کرده‌اند که به سبب نبود نقدینگی قادر به پرداخت وام یک میلیون تومانی آماده‌سازی و وام ۱۴میلیون تومانی ساختمان‌سازی مصوب برای متقاضیان نیستند. وی تغییر سیاست‌های بانک مرکزی را از جمله عوامل عدم پرداخت وام بانکی به متقاضیان مسکن مهر اعلام کرد و بیان داشت: در برخی شهرستان‌ها واجدان شرایط بدون دریافت وام، عملیات ساختمانی خود را در زمین‌های دریافتی آغاز کرده‌اند ولی این روند نیز بدون تسهیلات بانکی پایدار نخواهد ماند.