معاون وزیر تعاون پیش‌بینی کرد به شرط تامین بودجه و منابع لازم از قبیل تسهیلات بانکی و مصالح ساختمانی، روند اجرای طرح مسکن مهر با نظارت وزارت تعاون سرعت گرفته و تا سه سال آینده به نتیجه برسد. حسین رحمانی نیا، معاون نظارت و بهره‌برداری وزارت تعاون در گفت‌وگو با ایسنا درباره روند اجرای طرح مسکن مهر اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون در سال جاری شروع ساخت‌ و سازها و به نتیجه‌رساندن این طرح است که از ابتدای سال جاری شروع شده و وزارت تعاون به همراه وزارت مسکن درصدد نظارت جدی بر روند ساخت و سازهاست.

وی افزود: طرح مسکن مهر که از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون دنبال می‌شود تاثیر مثبتی در بازار مسکن داشته و یکی از موضوعات مهم، دادن امیدواری دولت به مردم بود زیرا مردم به جدیت و اهمیت طرح و اراده‌ دولت برای حل مشکل مسکن پی بردند. رحمانی‌نیا پیش‌بینی کرد: روند اجرای طرح مسکن مهر با نظارت وزارت تعاون سرعت گرفته و ظرف سه سال آینده پروژه به نتیجه برسد. معاون وزیر تعاون در ارزیابی روند کند اجرای طرح مسکن مهر توضیح داد: مسکن مهر بسته‌ای است که باید با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه و موسسات و سازمان‌های دیگر مانند بانک‌ها به نتیجه برسد خوشبختانه با دستور ریاست جمهوری تمام بانک‌ها موظف‌اند با توجه به منابعی که دولت دراختیار آنها قرار داده منبع مالی طرح مسکن مهر را تامین و در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از عملکرد کند برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اظهار کرد: برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کند عمل می‌کنند و ما می‌پذیریم که در این خصوص گله‌مندی‌هایی وجود داشته باشد، اما با توجه به جلسات مستمری که با رییس جمهور در این خصوص داشتیم ایشان دستور دادند که پرداخت تسهیلات سریع‌تر اتفاق بیافتد و ما امیدواریم که این خلا هر چه سریع‌تر جبران شود. معاون نظارت و بهره‌برداری وزارت تعاون با بیان اینکه کار واگذاری زمین‌ها به استعداد یک‌میلیون و ۴۰۰هزار واحد انجام شده است، اظهار کرد: آنچه مهم است بحث ساخت و سازها است و ما مصمم هستیم که کسانی که زمین به آنها واگذار شده وارد جریان ساخت‌و ساز کنیم. ساخت و ساز‌ها حداکثر سه سال طول می‌کشد به شرط آنکه بودجه و منابع لازم از قبیل تسهیلات بانکی و مصالح اولیه ساخت و ساز تامین شود.