به گزارش «ایسنا»، عبدالمطهر محمدخانی از توسعه زیرساختی خطوط مترو در این دوره از مدیریت شهری خبر داد و گفت: افتتاح ایستگاه «میدان کتاب» در خط ۷ مترو و نیز ایستگاه‌‌‌های متروی «شهران»، «کوهسار» و «کن» در خط۶ مترو و همچنین افتتاح ایستگاه متروی «شهر پرند» پس از ۱۱ سال واگذاری اجرای پروژه به شهرداری تهران، از برنامه‌‌‌های شهرداری در مهرماه است.

وی درباره جزئیات ایستگاه میدان کتاب از خط ۷ مترو گفت: از نکات بارز معماری ایستگاه‌‌‌ میدان کتاب، نوع طراحی با شاخصه‌‌‌های معماری ایرانی اسلامی همخوانی دارد و در عین زیبایی ایستگاه، هزینه‌‌‌های اجرا و بهره‌‌‌برداری آتی از سازه‌‌‌ها را تقلیل می‌‌‌دهد. محمدخانی با بیان اینکه ایستگاه متروی پرند در ۱۹ کیلومتری مسیر ریلی خط یک قرار دارد، ادامه داد: ایستگاه متروی پرند با یک خط رفت و یک خط برگشت، ماه جاری افتتاح خواهد شد؛ این امر به معنای بهره‌‌‌برداری از یک ایستگاه و ۱۹ کیلومتر مسیر تونلی است.

وی با بیان اینکه هزینه این پروژه به ارزش روز، بیش از ۵‌هزار میلیارد تومان است، عنوان کرد: پروژه تکمیل خط متروی تهران - پرند واقع در محدوده ۱۹ کیلومتری بین فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند را شامل می‌شود، چرا که امتداد خط یک مترو تا فرودگاه امام خمینی(ره) قبلا ایجاد شده و مسافرگیری در این قطعه جاری است. سخنگوی شهرداری تهران همچنین در مورد افتتاح ایستگاه‌‌‌های متروی شهر زیبا، شهران و شهدای کن در خط ۶ مترو خاطرنشان کرد: با تامین منابع مالی لازم، زمینه افتتاح ایستگاه‌‌‌های متعددی در خط ۶ مترو فراهم شده است. پس از افتتاح پست برق جنوبی خط ۶ (پست کیانشهر) و همچنین تست گرم مسیر ۵/ ۵ کیلومتری از قطعه شمالی خط ۶ مترو (حدفاصل ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار) حالا شمارش معکوس برای بهره‌‌‌برداری از سه ایستگاه متروی شهر زیبا، شهران و کوهسار آغاز شده است. به این ترتیب محدوده شمال غربی خط ۶ مترو تکمیل می‌شود و بر بهبود خدمت‌‌‌رسانی به ساکنان این محدوده اثرگذار است. به گفته محمدخانی، ارزش بهره‌‌‌برداری از ایستگاه‌‌‌های مذکور و مسیر تونلی خط ۶ بالغ بر ۵‌هزار میلیارد تومان است.