به گزارش «ایسنا»، حسین حسینی‌‌نژاد با بیان اینکه گروه پایش تصادفات اداره کل مهندسی و ایمنی شکل گرفته است که نوع تصادفات، تعداد و تکرر آن را شناسایی می‌کند، افزود: این بازدیدها در سطح مناطق۲۲گانه فعال است، اما اولویت بازدید با مناطقی است که براساس آمارها بیشترین تصادفات را به لحاظ نوع معبر داشته باشد؛ به‌گونه‌‌ای که مناطق ۱۸ و ۱۹ که بزرگراه آزادگان در آنها قرار دارد و همچنین مناطق ۱۵ و ۱۶ به علت ثبت بیشتر تصادفات در آنها، در اولویت رفع خطر و ایمن‌‌سازی معابر قرار گرفته‌‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین نوع تصادف در بزرگراه آزادگان «برخورد خودرو با عابر پیاده» است و سهم عابران پیاده در فوتی‌‌های این بزرگراه بیشتر است؛ به همین دلیل نصب پل عابر پیاده و ایمن‌‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفته تا تصادفات با اصلاح هندسی کاهش یابد. حسینی‌‌نژاد با بیان اینکه بزرگراه امام علی (ع) دومین بزرگراهی است که بیشترین تصادفات در آن رخ می‌دهد و آمار فوت‌شدگان ناشی از تصادف در آن بالا است، افزود: بررسی‌‌ها نشان داده راکبان موتورسیکلت بیشترین سهم  را در فوتی‌‌های این بزرگراه دارند که در بازدید مشترک با پلیس راهور علل وقوع حوادث بررسی و نقاط حادثه‌خیز شناسایی و در راستای افزایش امنیت معابر تصمیماتی اتخاذ و به مناطق ابلاغ شد.

وی درباره ایمنی معابر غیر‌بزرگراهی نیز گفت: در این‌گونه معابر نیز نقاط حادثه‌‌خیز یا نقاطی که احتمال بروز حادثه در آنها وجود دارد، احصا شده و در راستای رفع خطر اقدام می‌شود. حسینی‌‌نژاد با اشاره به جدیت پیگیری رفع نقاط حادثه‌خیز در تهران، افزود: هر هفته از دو منطقه بازدید می‌شود تا نقاط خطر‌ساز احصا شده و تصمیماتی برای افزایش ایمنی معابر اتخاذ شود که فرصتی مشخص به مناطق داده می‌شود تا نسبت به رفع خطر و افزایش ایمنی اقدام کنند و بعد از اتمام مهلت مجددا بازدیدی توسط کارشناسان درباره رفع نقاط حادثه‌خیز انجام می‌شود.

وی درباره تعداد نقاط حادثه‌‌خیز تهران نیز گفت: به‌طور متوسط در هر منطقه ۳۰ تا ۳۵ نقطه که احتمال بروز حادثه را داشته باشد یا برای افزایش ایمنی نیاز به اصلاح هندسی دارد، مشخص می‌شود که در سال جاری یکی از اهداف مهم ما رفع این‌گونه مخاطرات است.