به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، عصر چهارشنبه هفته گذشته شورای ترافیک تهران مصوبه‌‌‌ای گذراند که طی آن محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱ تعیین شد. براساس این مصوبه محل برگزاری نمایشگاه مذکور مجتمع شهر آفتاب در حاشیه جنوبی تهران تعیین شد اما پس از رسانه‌‌‌ای شدن این خبر برخی دیگر از مدیران شهری از طریق حساب توییتری اعلام کردند مقرر شده نمایشگاه کتاب امسال هم در مصلی برگزار شود.

بحث درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب هر سال چند ماه پیش از این رویداد آغاز می‌شود و نهادهای مختلف دخیل در برپایی آن دیدگاه‌‌‌های خود را بیان می‌کنند اما به نظر می‌رسد این بحث‌‌‌ها قرار نیست نتیجه جدیدی داشته باشد و طی بیش از یک دهه اخیر تقریبا هر سال در نهایت «مصلی امام خمینی (ره)» به عنوان مکان نهایی انتخاب می‌شود.

اعضای شورای شهر تهران نیز از منتقدان اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی هستند و حتی پرویز سروری، نایب‌‌‌رئیس شورای شهر تهران پیش‌تر گفته بود: اگر لازم باشد نامه‌نگاری با معاونت اول ریاست جمهوری انجام و این دغدغه منتقل خواهد شد؛ باید تلاش کنیم که در این دوره نمایشگاه حتما در شهر آفتاب برگزار شود که اگر غیر از این باشد، در بر همین پاشنه خواهد چرخید و شهر آفتاب عملا از خاصیت خود خارج خواهد شد.

اما با وجود این هشدار و تذکر به نظر می‌رسد امسال هم در بر همان پاشنه سابق می‌‌‌چرخد و در زمانی که مورد انتظار است، خاصیتی برای شهروندان ندارد.