مهر - شناسنامه فنی برای ساختمان‌های ۸۰۰ متری در استان خراسان رضوی از شنبه هفته آینده صادر خواهد شد‌. رییس سازمان نظام مهندسی خراسان در نشست اعضای هیات‌مدیره سازمان با استاندار خراسان رضوی با اشاره به مطلب فوق گفت‌: سازمان نظام مهندسی از سال ۷۰ در برخی استان‌ها با قانون آزمایشی شروع به کار کرد که در این مدت جمعا ۶ دوره انتخابات را پشت‌سر گذاشته است‌.

کامران افزود‌: نظام مهندسی خراسان ۸هزار و ۵۰۰‌عضو و به لحاظ تشکیلاتی ۱۷ نمایندگی در ۱۷ شهرستان خراسان دارد که بعد از تهران دومین رتبه را در این زمینه به خود اختصاص داده است‌.

وی ادامه داد‌: نظام مهندسی در ارتباط با ساخت‌و‌سازهای شهری موفقیت‌هایی را کسب کرده، اما به دلایلی نقایصی را نیز در این زمینه داشته است که این مشکلات عموما به دلیل عدم‌مرز‌بندی مشخص بین دستگاه‌های مرتبط با آن بوده است‌.

رییس سازمان نظام مهندسی خراسان گفت‌: سازمان نظام مهندسی می‌توانسته و باید به عنوان بازوی کمکی به تمامی نهادهای ذی‌ربط مطرح شود نه در تقابل با آنها، اما متاسفانه با نگاه‌هایی که نسبت به آن وجود داشته بیشتر در جایگاه تداخل و تقابل دیده شده است‌.

وی افزود‌: این سازمان در یکسری مجامع و جایگاه‌ها به ویژه در پاره‌ای از تشکیلات همچون ماده ۵ هیات‌مدیره به عنوان جایگاه ویژه و عضو ثابت و تاثیر‌گذار بوده است‌.