به گزارش مهر و به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه، تصمیم واشنگتن درخصوص عدم صدور ویزای ورود به آمریکا برای مقامات نظامی روسیه که به قصد حضور سازمان ملل در شهر نیویورک عازم این کشور شده بودند، را مخرب روابط دوجانبه روسیه و آمریکا نامید .

این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد: تلاش های منظم آمریکا برای اخلال در روند کار عادی ما در سازمان ملل متحد از طریق موانع ویزا نمیتواند باعث عدم ادامه کارهایمان در سازمان ملل شود. چنین اقداماتی فقط زمینه پیچیده شدن رابطه روسیه و آمریکا می شود.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در این خصوص گفت: آمریکا به سادگی تصمیم گرفت تا از حضور کارشناسان روسی در جلسه توافقنامۀ سازمان ملل متحد درباره تهدیدات برای ثبات استراتژیک، که توسط شبکه جهانی دفاع موشکی آمریکا ایجاد شده است، جلوگیری کند.

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در واکنش به این اقدام آمریکایی ها گفته بود: مسکو درخصوص این مسئله نگران است و آن را اقدامی غیر قابل قبول می داند.

گفتنی است که مقامات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به دلیل عدم صدور به موقع ویزا توانستند در جلسه کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در روز پنج شنبه شرکت کنند.

این اقدام در صورتی است که درخواست برای صدور ویزا در اوایل ماه سپتامبر ارسال شده است.