افشاگری همایون اسعدیان درباره افخمی

همایون اسعدیان کارگردان سینمای ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده به حرف‌هایی که علیه وی در برنامه هفت مطرح شد و دعوت تهدیدآمیزش به این برنامه واکنش نشان داد.

به گزارش «ایلنا» در بخشی از متن نامه همایون اسعدیان خطاب به رئیس سازمان صداوسیما آمده است:

«بسیار متاسفم که اولین و شاید آخرین یاداشتی که برای شما می‌نویسم درد دلی است تلخ و تاسف‌بار. اما دیدن برنامه سینمایی هفت مورخ ۱۵ آبان ۹۴ و فضای مسمومی که این برنامه درصدد ایجاد آن است راهی جز نگارش این نامه برایم باقی نگذاشت. در برنامه مذکور، آقای افخمی مجری و کارگردان برنامه، در گفت‌وگویی با آقای علی معلم، در یک هماهنگی از پیش طراحی شده و به ظاهر خودجوش و دلسوزانه برای دستیابی به راهکارهای نجات!!! سینمای ایران که آقایان این وظیفه را از طرف اهالی سینما برای خود قائل شده‌اند، من را نیز مورد لطف و نوازش خود قرار دادند. آقای افخمی از من هم برای شرکت در برنامه دعوت کرده بودند و بدیهی است که نپذیرفتم. و ایشان‌‌ همان کردند که در دعوت تهدیدآمیزشان گفته بودند.

تکه تکه کردن حرف‌های من در برنامه آقای مدقق، شبکه خبر، آن هم به شکلی مبتذل و در ‌‌نهایت بی‌اخلاقی و سپس با همراهی میهمانشان نقدی آتشین نسبت به آن حرف‌ها. آنچه مرا نگران می‌سازد شیوه دعوت تهدیدآمیز آقای افخمی است از من، که اگر نگویم بی‌سابقه، کم‌سابقه است. و ادامه این روند آن خواهد شد که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان ... و متاسفانه همه اینها و شروع مجدد این برنامه در دوران تصدی شما بر ریاست این سازمان اتفاق می‌افتد.»

در نامه‌ پیامکی بهروز افخمی به همایون اسعدیان، او از طریق اس ام اس، برای حضور در این برنامه دعوت شده. افخمی گفته است: «اگر نیایی، تکه تکه مصاحبه‌ات را با شبکه خبر پخش می‌کنیم و می‌گوییم، نیامدی و تکه تکه پنبه می‌زنیم.»